KN-Metodyka nauczania wiedzy o społeczeństwie WS-NH-HI-MNWos
- zapoznanie z obowiązującą podstawą programową;
- poznanie specyfiki przedmiotu wos;
- przegląd programów nauczania i podręczników;
- propozycje rozłożenia materiału i treści programowych;
- warsztat pracy nauczyciela;
- metody nauczania, formy prowadzenia zajęć;
- sporządzenie konspektu lekcji;
- cele kształcenia i nauczania;
- umiejętności uczniów i zadania szkoły;
- struktury i instytucje społeczne.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
student ma szczegółową wiedzę o specyfice przedmiotu i metodach nauczania;
ma pogłębioną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych;
opanował umiejętności i kompetencje konieczne do przekazywania wiedzy;
zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk o państwie i prawie;
opanował techniki prowadzenia zajęć
posiada umiejętność sporządzenia konspektu zajęć
zna podstawę programową oraz programy nauczania
potrafi dokonać rozłożenia treści nauczania.
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach obowiązkowa (dopuszczalne 3 nieobecności w semestrze)'
ocena przygotowania do zajęć,
ocena krótkich prac oraz testów,
test na zaliczenie semestru oraz przedstawienie zleconych prac oarz zadań.
Praktyki zawodowe
praktyki obowiązujące dla przedmiotu wos
Literatura
Wronkowska S., Zmierczak M., Kompendium wiedzy o społeczeństwie i państwie, 2007.
Kupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000.
Kruszewski K., Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Warszawa 1994.
Nalaskowski S., Metody nauczania, Toruń 2000.
Ran K., Ziętkiewicz E., Sztuka nauczania. Jak aktywizować uczniów. Burza mózgów i inne techniki w edukacji, Poznań 2000.
Siemieniecki B., Pedagogika medialna, 2008.
Ura D., Gensler M., Wybrane problemy z metodyki nauczania wiedzy o społeczeństwie, Warszawa 1996.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: