Seminarium WS-EK-SEMLIC
1. Wybór problemu badawczego
2. Określenie tematu pracy naukowej
3. Operacjonalizacja problemu badawczego
4. Wybór metody badawczej
5. Sporządzanie cytacji i bibliografii
6. Redakcja pracy
7. Struktura pracy
8. Formatowanie pracy
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Celem seminarium jest przygotowanie i kierowanie pracą studenta, której efektem jest praca licencjacka
Kryteria oceniania
Prowadzenie warsztatów ze studentami, które obejmują omówienie procesu pisania pracy licencjackiej, który zawiera studia literaturowe, prace przygotowawcze, sformułowanie tutułu, ułożenie planu pracy oraz proces pisania. W trakcie seminarium przewidziane są też indywidualne konsultacje dyplomanta z promotorem w trakcie badań własnych i pisania pracy naukowej obejmujące korektę treści i formy pracy oraz pomoc w doprowadzeniu do ostatecznej wersji pracy.
Literatura
1. Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej. Wrocław 1967.
2. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2007
3. Chava Frankfort-Nachmias, David Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
4. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Warszawa 2008.
5. Weiner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster, Kraków 1992.
6. Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich, Poznań 1996.
7. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2010.
8. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.
Literatura uzupełniająca:
1. Rudniański J., Sprawność umysłowa, Warszawa 1984.
2. Rudniański J., Uczelnia i ty. Technologia pracy umysłowej, Warszawa 1983.
3. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, Warszawa 1971.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: