Gry i decyzje ekonomiczne WS-EK-GiDE
Problematyka przedmiotu Gry i decyzje ekonomiczne obejmuje następujące zagadnienia:
1. Teoria gier (Twierdzenie Nasha, Twierdzenie Neumanna, gry a programowanie liniowe)
2. Gry kooperacyjne (klasyfikacja gier, twierdzenie o reprezentacji, wartość Shapley’a, twierdzenie KKNS)
3. Podejmowanie decyzji (Istota decyzji, procesy decyzyjne, warunki podejmowania decyzji, informacje w procesie decyzyjnym)
4. Warianty decyzyjne i jego Ocena (Wariant jako przedmiot wyboru w procesie decyzyjnym, kryterium oceny wariantów, Oceny i modele ocenowe)
5. Gamestroming (wykorzystanie gier biznesowych dla innowatorów)
6. Zachowania w grach ekonomicznych
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W05 zna narzędzia służące do wybranych typów badań ekonomicznych i wie, do jakich celów służą. S1A_W06
K_W06 zna i rozumie relacje pomiędzy ekonomią, gospodarką, a ich otoczeniem w tym zna rodzaje więzi społecznych i rządzące nimi prawidłowości oraz genezę ich historycznej ewolucji S1A_W04
S1A_W09
K_W08 Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nowoczesnych technik informatycznych i informacyjnych w ekonomii w tym metody i techniki pozyskiwania danych S1A_W06
K_W01 ma podstawową wiedzę ogólną z dziedziny nauk ekonomicznych i pokrewnych oraz ich miejsca w systemie nauk społecznych i relacjach do innych nauk S1A_W01
K_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu mikroekonomii i makroekonomii na poziomie podstawowym S1A_W01
Kryteria oceniania
2 (nds) - brak znajomości podstaw teorii gier, brak umiejętności wykorzystania gier ekonomicznych i gamestromingu;
3 (dst) - podstawowa wiedza z zakresu teorii gier, podstawowe umiejętności w wykorzystaniu gier i strategii ekonomicznych w gospodarce;
4 (db) - dobra znajomość teorii gier, znajomość i umiejętność wykorzystania gier i strategii do analiz gospodarczych, dobra znajomość gamstromingu;
5 (bdb) - bardzo dobra umiejętność wykorzystania narzędzi metod teorii gier do analiz gospodarczych, wysoka umiejętność gamstroming
Praktyki zawodowe
Podczas praktyk zawodowych student powinien wykorzystywać poznaną wiedzę z zakresu problematyki przedmiotu. Rodzaj podmiotu gospodarczego i instytucji, zakresu obowiązków, realizowanych czynności, powierzonych studentowi zadań do realizacji podczas praktyki zawodowej powinien być skorelowany w kluczowych kwestiach z problematyką przedmiotu.
Literatura
1. J.D. Williams, Strateg doskonały. Wprowadzenie do teorii gier, Wyd. Omega, Warszawa;
2. Staffin, Toeria Gier, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa;
3. M. Malawski; A. Wieczorek; H. Sosnowska; Konkurencja i kooperacja Teoria Gier w ekonomii i naukach społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, warszawa 2004;
4. D. Gray, S.Brown, J.Macanufo; Gamestorming, Wyd.ABC, Warszawa 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: