Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu WS-EK-EiSOB
Podczas wykładu omawiana jest ogólna charakterystyka etyki, etyki biznesu oraz zagadnień społecznej odpowiedzialności biznesu, szczególnie zagadnień dotyczących obszarów zainteresowań oraz przyjętych modeli oraz informacji dotyczących obszarów zainteresowań i przyjętych modeli CSR.
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z menedżerskim wykorzystaniem koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu do podwyższenia efektywności gospodarowania przedsiębiorstwem. W wyniku wykładu studenci zostaną przygotowani do samodzielnego podejmowania decyzji w sytuacjach konfliktowych moralnie, zapoznanie z podstawami etyki, pogłębienie wrażliwości na problemy moralne w biznesie, osiągnięcie umiejętności identyfikacji problemów moralnych oraz dokonywania samodzielnej oceny moralnej. Student po ukończeniu kursu potrafi dokonywać oceny etycznej różnych form zachowania, szczególnie oceny etycznej konkretnych zdarzeń gospodarczych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Znajomość podstawowych pojęć i definicji.
Umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
ECTS: 4 pkt
studiowanie materiałów e-lerningowych 2 pkt
własne studia literaturowe: 1 pkt
przygotowanie do zaliczenia: 1 pkt
Kryteria oceniania
Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia końcowego jest wykonanie pracy zaliczeniowej w terminie (zgodnie z informacją na platformie e-lerningowej). Niewykonanie pracy oznacza niedopuszczenie do zaliczenia również w sesji poprawkowej.
Test wiedzy na koniec semestru
ocena bdb - ponad 90%
ocena db plus - ponad 80%
ocena db - ponad 70%
ocena dost plus - ponad 60%
ocena dost - ponad 50%
Ocena końcowa jest średnią z wszystkich wykonanych prac.
Literatura
G.Myśliwiec, Etyka gospodarcza i zawodowa + 28 przypadków. Wydawnictwo Almamer, Warszawa 2013
S.Galata, Biznes w przestrzeni etycznej. Motywy, metody, konsekwencje, Difin, Warszawa, 2007
M.Żemigała, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Oficyna a Wolter Kluwer business, Kraków 2007
R.Koneczna, CSR i jego narzędzia jako element strategii firm - praktyczny przewodnik, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków 2014
A.Paliwoda-Matoliańska, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: