Historia ogrodów i załóżeń zieleni WS-AR-ZDK-HOZZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ODKiŚ1_W06
W zakresie poszczególnych specjalizacji w obszarze ochrony środowiska zna i rozumie elementarne fakty i pojęcia oraz zależności między nimi.
ODKiŚ1_K03
Ma poczucie odpowiedzialności za dziedzictwo minionych epok.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
Egzamin w formie testu z elementami wypowiedzi pisemnej swobodnej i uzupełniania, rozpoznawanie obiektów ze zdjęć i
planów
Wiedza:
ocena 2 (ndst): student nie ma uporządkowanej wiedzy na temat historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni, nie rozumie
zagadnień związanych z historią ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; nie zna najważniejszych przykładów zabytkowych
ogrodów i założeń zieleni.
ocena 3 (dst): student ma podstawową wiedzę na temat historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; rozumie w stopniu
podstawowym zagadnienia związane z historią ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; rozpoznaje najważniejsze przykłady
zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.
ocena 4 (db): student ma uporządkowaną wiedzę na temat historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; rozumie
zagadnienia związane z historią ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; umie scharakteryzować najważniejsze przykłady
zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.
ocena 5 (bdb): student ma poszerzoną wiedzę na temat historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; rozumie w stopniu
zaawansowanym zagadnienia związane z historią ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; student umie scharakteryzować
liczne przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.
Umiejętności:
ocena 2 (ndst): student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacji dotyczących
historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.
ocena 3 (dst): student w minimalny sposób potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje
dotyczące historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.
ocena 4 (db): student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące historii
ogrodów i zabytkowych założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z zasobów
internetowych instytucji kultury. Potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować
właściwą terminologię używaną w dziedzinie historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni.
ocena 5 (bdb): student potrafi całkowicie poprawnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować
informacje dotyczące historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz
potrafi korzystać z zasobów internetowych instytucji kultury. Potrafi swobodnie posługiwać się językiem specjalistycznym i
stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni.
Kompetencje:
ocena 2 (ndst): student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przygotowanie referatu
na zadany temat; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć nie biorąc udziału w dyskusjach, nie formułując
własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag krytycznych.
ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu
przygotowanie referatu na zadany temat; okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć rzadko biorąc udział w
dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
ocena 4 (db): student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie
referatu na zadany temat; często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach,
formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; bierze udział w pracach organizacyjnych podczas
ćwiczeń terenowych.
ocena 5 (bdb): student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu
przygotowanie referatu na zadany temat; bardzo często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział
w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; chętnie i sprawnie bierze udział w
pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych.
Literatura
Literatura:
Literatura podstawowa:
Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 1, Od starożytności po barok.
Wydanie: trzecie zmienione, dodruk
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2007).
ISBN: 978-83-01-15414-1
Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 2, Od XVIII wieku do współczesności.
Wydanie: trzecie zmienione, dodruk
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2009).
ISBN: 978-83-01-15416-5
Penelope Hobhouse. Historia Ogrodów.
Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, Wydanie I 2005.
ISBN 83-213-4375-9
Janusz Bogdanowski. Polskie ogrody ozdobne.
Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 2000.
ISBN: 83-213-3990-5
Marek Siewniak, Anna Mitkowska. Tezaurus sztuki ogrodowej.
Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa, 1998.
ISBN: 83-87897-03-X
Gerard Ciołek. Ogrody polskie.
Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 1978.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: