New trends in presenting cultural history in museums WS-AR-NTPC
In this course students will be exposed to new trends in museum design ranging from bold new aesthetic visions, various forms of public involvement and the use of innovative virtual realities using examples from the Museums on Berlin´s Museum Island, London, in particular the Tate Museums, Paris in particular the Louvre and Musée d’Orsay, New York in particular the MoMa, Whitney and Metropolitan and various on-site locations worldwide. Moreover, holistic exhibition visions from artists such as Olaflur Eliason and Theo Jansen will also figure in these lectures. These lectures will be interspersed with practical guides on how to apply innovative design to small-scale and small budget venues and accompanied by students composing their own exhibition strategies. This will, I hope, help students to realize their visions in the often challenging first steps of their careers as cultural presenters and managers. The presentation of these designs in the form of power point or PDF documents at the end of the semester accompanied by an oral explanation will be the basis of the evaluation.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Knowledge
K_W02 Zna i rozumie terminologię archeologii, antropologii kultury, historii, historii sztuki, zabytkoznawstwa i konserwatorstwa, geologii i geografii na poziomie rozszerzonym
K_W04 Ma uporządkowaną pogłębioną, prowadząca do specjalizacji, wiedzę szczegółową z zakresu wybranych obszarów archeologii Europy
H2A_W04 Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach archeologii z innymi dziedzinami nauki, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych
K_W06 Ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary archeologii
K_W09 Ma pogłębioną wiedzę o kompleksowej naturze kultury oraz jej złożoności i historycznej zmienność jej znaczeń
K_W11 Ma pogłębioną wiedzę na temat zjawisk społecznych zachodzących w społecznościach różnego typu, rodzajów więzi społecznej oraz relacji pomiędzy strukturami społecznymi
Skils
K_U01 Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
K_U02 Posiada pogłębioną umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społeczno-kulturowych zachodzących w przeszłości; potrafi zidentyfikować ich przyczyny i skutki
Social competence
K_K01 Ma świadomość transdyscyplinarności wiedzy z dziedziny archeologii i zarządzania dziedzictwem kulturowym i rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia w tym zakresie
ECTS Destription
Uczestnictwo w wykładzie (participatin in lecture) : 60 godzin
Lektury własne (books to read) : 60 godzin
Przygotowanie do egzaminu (preparation to exam) : 30 godzin
Suma godzin (Sum ): 150
ECTS =7 ECTS
Kryteria oceniania
Oral presentation of PowerPoint /PDF of a virtual exhibition at the end of the semester
Literatura
Cogeval Guy and Xavier Rey. Musée d'Orsay: capolavori Paris: Skira 2014
Dercon, Chris and Nicholas Serota Tate Modern: Building a Museum for the 21st Century 2016
Eliasson, Olafur Unspoken Spaces. London/New York: Thames & Hudson, 2016
Herzog, Lena and Theo Jansen. Strandbeest: The Dream Machines of Theo Jansen. Frankfurt: Taschen 2006.
Hughes, Philip Exhibition Design: An Introduction. London: Laurence King Publishing, 2015
Kane, Elizabeth and Brett Ashley Crawford. The Augmented Museum: Essays on Opportunities and Uses of AugmentedReality in Museums. Pittsburg: ETC Press 2018
Macleod, Suzanne. Reshaping Museum Space: Architecture, Design, Exhibitions. London: Taylor & Francis, 2005
Miller, Dana. Whitney Museum of American Art: Handbook of the Collection: Whitney Museum of American Art 2015
Mola, Francesc Zamora Affordable Exhibition Design. New York: HarperCollins, 2011. 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: