Amerykańskie wybory WP-MON-PO-H-AW
Celem zajęć jest omówienie podstawowych aspektów obecnych amerykańskich wyborów prezydenckich w ujęciu nauk społecznych.
Poruszane zagadnienia to m.in.
Tematyka:
-Proces wyborczy (prawybory, zjazdy, wielki wtorek, konwencja, kolegium elektorskie itd)
-Politologiczne modele decyzji wyborczej
-Podstawowe kategorie socjodemograficzne a decyzja wyborcza w 2016 r.
-Teorie wpływu mediów
-Elementy psychologii politycznej
-Techniki propagandy
-Znaczenie i praktyka reklamy audiowizualnej
-Przebieg i znaczenie debat telewizyjnych
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
EK 1: Nazywa i charakteryzuje politologiczne modele decyzji wyborczej
EK 2: Definiuje teorie wpływu mediów
EK 3: Formułuje elementy psychologii politycznej
EK4: Wylicza przełomowe momenty kampanii wyborczych
EK 5: Objaśnia i wdraża techniki propagandowe
--udział w wykładzie 30
-przygotowanie do udziału w zajęciach 30
-konsultacje 5
-przygotowanie do prac pisemnych 40
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
-wykonanie i złożenie na czas 5-8 prac pisemnych na podstawie literatury przedmiotu i wykładów.
Literatura
Literatura podstawowa:
-artykuły i rozdziały w PDF
Literatura uzupełniająca:
T. Płudowski, Komunikacja w amerykańskich kampaniach wyborczych, PWN, 2008.
T. Płudowski, American Issue Ownership & Framing. A Functional Theory of Electoral Advantage Seeking from Eisenhower to Trump, Collegium Civitas, Komisja Fulbrighta, Aspra, 2018.
Z. Lewicki, Igrzyska demokracji, Warszawa 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: