Rozwój technologii a ewolucja regulacji biznesowo-prawnych WP-CWC-N-1-RTaERBP
Celem przedmiotu jest ukazanie najnowszych technologii, przede wszystkim w obszarze technologii ICT oraz ich wpływu na zmieniające się regulacje prawne w obszarze prawa gospodarczego oraz prawne uwarunkowania dalszego rozwoju i możliwości wykorzystania technologii w obrocie gospodarczym. W szczególności przedmiotem zajęć będą technologia DLT oraz blockchain, big data, systemy sztucznej inteligencji i ich wykorzystanie m.in. w smart contracts, prawie handlowym, finansowym. Omówione zostaną rewolucje przemysłowe i wpływ jaki wywarły na gospodarkę, społeczeństwo i regulacje prawne.
W cyklu 2022/23_Z:
Na zajęciach omawiane są m.in. następujące zagadnienia: |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
CwC1_W19 Student zna i rozumie zasady prowadzenia prowadzenia marketingu i reklamy w Internecie
CwC1_W21 Student zna i rozumie prawne/ekonomiczne/socjologiczne/techniczne uwarunkowania rozwoju technologii
Kryteria oceniania
Opis ECTS - 2 ECTS
udział w wykładzie 15 h
lektura przesłanych materiałów 10 h
nauka do egzaminu 30
razem: 55 h = 2 ECTS
Metody dydaktyczne: wykład informacyjny, prezentacje w PP, dodatkowa lektura, dyskusja na zajęciach
Metody weryfikacji EK: ocenianie ciągłe na zajęciach i egzamin pisemny albo ustny (w tzw. zerówce)
Na ocenę BDB:
CwC1_W19 Student bardzo dobrze zna i rozumie zasady prowadzenia prowadzenia marketingu i reklamy w Internecie
CwC1_W21 Student bardzo dobrze zna i rozumie prawne/ekonomiczne/socjologiczne/techniczne uwarunkowania rozwoju technologii
Na ocenę DB i DB+:
CwC1_W19 Student dobrze zna i rozumie zasady prowadzenia prowadzenia marketingu i reklamy w Internecie
CwC1_W21 Student dobrze zna i rozumie prawne/ekonomiczne/socjologiczne/techniczne uwarunkowania rozwoju technologii
Na ocenę DST i DST+:
CwC1_W19 Student dostatecznie zna i rozumie zasady prowadzenia prowadzenia marketingu i reklamy w Internecie
CwC1_W21 Student dostatecznie zna i rozumie prawne/ekonomiczne/socjologiczne/techniczne uwarunkowania rozwoju technologii
Na ocenę NDST:
CwC1_W19 Student nie zna i nie rozumie zasad prowadzenia prowadzenia marketingu i reklamy w Internecie
CwC1_W21 Student nie zna i nie rozumie prawnych/ekonomicznych/socjologicznych/technicznych uwarunkowań rozwoju technologii
Literatura
Brak podręcznika wiodącego.
Literatura dodatkowa:
- A. Chłopecki, Sztuczna inteligencja – szkice prawnicze i futurologiczne, Warszawa 2021
- J. Dąbrowska, M. Michalski (red.), Powszechna dematerializacja akcji. Modernizacja konstrukcji spółki akcyjnej, Warszawa 2021
- L. Lai, M. Świerczyński (red.), Prawo sztucznej inteligencji, Warszawa 2020
- K. Flaga-Gieruszyńska, J. Gołaczyński, D. Szostek, Sztuczna inteligencja, blockchain, cyberbezpieczeństwo oraz dane osobowe. Zagadnienia wybrane, Warszawa 2019
- W. Szpringer, Blockchain jako innowacja systemowa. Od internetu innowacji do internetu wartości. Wyzwania dla sektora finansowego, Warszawa 2019
- J. J. Szczerbowski, Lex cryptographia. Znaczenie prawne umów i jednostek rozliczeniowych opartych na technologii blockchain, Warszawa 2018
- M. Michna, Bitcoin jako przedmiot stosunków cywilnoprawnych, Warszawa 2018
- D. Szostek, Blockchain a prawo, Warszawa 2018
- literatura i prezentacje w PP wysłane w Moodle.
W cyklu 2022/23_Z:
Brak podręcznika wiodącego. Materiały podawane na bieżąco na zajęciach. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: