Marketing i reklama w Internecie WP-CWC-N-1-MiR
Podczas zajęć zostaną poruszone kwestie zaplanowanie, przygotowania, wdrożenia i ewaluacji produktu (produktu lub
usługi) na rynek z uwzględnieniem spełnienia oczekiwań klientów. Podczas zajęć uwzględniona zostanie kwestia
przygotowani produktu do sprzedaży z szczególnym uwzględnieniem rachunku ekonomicznego opracowania produktu .
Analiza efektywności prowadzenia działań komunikacyjnych, reklamowych i promocyjnych z podziałem na kanały
komunikacji i ich skuteczność z szczególnym uwzględnieniem e-handlu jako kanału dystrybucji produktów
1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h)
2. Istota produktu - definiowania i konstruowania produktu.(2h)
3. Istota usługi - charakterystyka usług i ich znaczenie marketingowe (2h)
4. Wybór i zarządzanie kanałami marketingowymi (2h)
5. Planowanie i projektowanie strategii komunikacji oraz kampanii reklamowych (2h)
6. Przygotowanie działalności marketingowej w cyberprzestrzeni (2h)
7. Kontroling i kontrola działań marketingowych (2h)
8. Mapa drogowe produktu (1h)
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ma wiedzę o zarządzaniu projektami
Zna zasady prowadzenia marketingu i reklamy w INTERNECIE
Zna zasady analizy i dokumentowania procesów biznesowych
Ma wiedzę o prawnych/ekonomicznych/socjologicznych/technicznych
uwarunkowaniach rozwoju technologii
Umie stosować wiedzę o prawnych podstawach społeczeństwa
informacyjnego w praktyce
Potrafi wykorzystywać określone metody i narzędzia do
dokonywania analiz/badań socjologicznych/innych badań
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi w tym celu
wykorzystać narzędzia informatyczne.
Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania wiedzy i umiejętności
oraz potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych
(politycznych, gospodarczych, obywatelskich), uwzględniając
aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Kryteria oceniania
Ocena opanowania materiału nauczania oraz pracy własnej studenta
Kryteria oceny:
1. na ocenę 2 (ndst): student nie umie podstawowych pojęć z zakresu
marketingu produktu
2. na ocenę 3 (dst): student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu
przygotowania i wdrożenia produktu na rynek
3. na ocenę 4 (db.): student zna, rozumie i potrafi zastosować pojęcia związane z rozwojem produktu w przedsiębiorstwie i
jego wdrożeniem na rynek
4. na ocenę 5 (bdb.): student potrafi efektywnie prezentować, analizować oraz, dyskutować na temat kwestii związanych z
przygotowaniem, wdrożeniem produktu na rynek z uwzględnieniem wszystkich faz przygotowania i wdrożenia produktu
Sposób zaliczenie będzie uzależniony od aktualnych ograniczeń wpływających na funkcjonowanie i tryb i sposób
prowadzenia zajęć na UKSW :
1. Odpowiedź ustna ( w przypadku egzaminu prowadzonego w trybie zdalnym)
2. Egzamin pisemny ( w przypadku egzaminu prowadzonego w trybie stacjonarnym)
3. Prezentacja grupowa wyników projektu zadanego do realizacji w trakcie semestru ( w przypadku egzaminu
prowadzonego w trybie zdalnym lub stacjonarnym)
Literatura
Literatura:
1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2020
2. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., Wolters
Kluwer, Warszawa 2012
3. Kotler P., Trias De Bes F., Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A
do F", Rembis, Poznań 2013
4. Pazio N., Marketing. Teoria pragmatyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki
Warszawskiej, Warszawa, 2013
5. Szczepański J., Strategiczny Brand Marketing, Helion, Gliwice, 2019
6. Mazurek G., E-Marketing, Poltex, Warszawa 2018
7. Cox R., Brittain P., Zarządzanie Sprzedażą Detaliczną., PWE, Warszawa
2000
8. Lombardo C., McCarthy B., Ryan E., Connors M., mapy drogowe produktu -
nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności,
Helion, Gliwice, 2020
9. W.Chan Kim, Renee Mauborgne., Strategia błekitnego oceanu. MT Biznes,
Warszwa 2010
10. Thaler R., Sunstein C., Impuls., Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2017
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: