Media społecznościowe- ujęcie prawno-biznesowe WP-CWC-N-1-MSuPB
- https://e.uksw.edu.pl
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=29362 (w cyklu 2021/22_L)
Tematy omawiane na wykładzie:
A) Wprowadzenie, m.in. powstanie społeczeństwa informacyjnego, pojęcie i rola mediów, transformacja na rynku mediów cyfrowych. Media społecznościowe - istota, znaczenie, podział.
B) Problematyka regulacji mediów społecznościowych. Kontrola i problematyka odpowiedzialności za publikowanie przez użytkowników mediów społecznościowych treści. Akt o usługach cyfrowych.
C) Problematyka dotyczące wybranych treści publikowanych w mediach społecznościowych, w tym zjawisko dezinformacji, fake news, wykorzystanie praw autorskich.
D) Media społecznościowe jako platformy internetowe i agregatorzy danych: ochrona i monetyzacja danych osobowych w mediach społecznościowych. Akt o rynkach cyfrowych.
E). Reklama i nieuczciwa konkurencja w mediach społecznościowych. Działalność influencerów. Blogi – istota, znaczenie ekonomiczne i wybrane zagadnienia prawne.
W cyklu 2021/22_L:
1. Wprowadzenie, m.in. powstanie społeczeństwa informacyjnego, pojęcie i rola mediów, transformacja na rynku mediów cyfrowych. |
W cyklu 2022/23_L:
1. Wprowadzenie, m.in. powstanie społeczeństwa informacyjnego, pojęcie i rola mediów, transformacja na rynku mediów cyfrowych. |
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
CwC1_W11: Student zna różne perspektywy prowadzenia działalności w sieci;
CwC1_W18: Student ma wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.
Udział w wykładzie: 15h
Przygotowanie do egzaminu: 15h
Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30h
Ewentualne konsultacje: 15h
SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS
Kryteria oceniania
Zaliczenie ma formę testu.
Na ocenę 2:
CwC1_W11: Student nie zna różnych perspektyw prowadzenia działalności w sieci;
CwC1_W18: Student nie ma wiedzy o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.
Na ocenę 3:
CwC1_W11: Student zna podstawowe perspektywy prowadzenia działalności w sieci;
CwC1_W18: Student ma podstawową wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.
Na ocenę 4:
CwC1_W11: Student dobrze zna różne perspektywy prowadzenia działalności w sieci;
CwC1_W18: Student ma odpowiednią wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.
Na ocenę 5:
CwC1_W11: Student bardzo dobrze zna różne perspektywy prowadzenia działalności w sieci;
CwC1_W18: Student ma bardzo dobrą wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.
Literatura
Brak podręcznika wiodącego.
Literatura i wybrane akty normatywne będą podawane na bieżąco. Materiały dydaktyczne będą zamieszczane na platformie e-learningowej e.uksw.edu.pl.
Najważniejsze akty normatywne omawiane na wykładzie:
1.Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/1925 z dnia 14 września 2022 r. w sprawie kontestowalnych i uczciwych rynków w sektorze cyfrowym oraz zmiany dyrektyw (UE) 2019/1937 i (UE) 2020/1828 (akt o rynkach cyfrowych)
2.Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)
3.Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
4.Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
5.Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe.
6.Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
7.Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
W cyklu 2021/22_L:
Brak podręcznika wiodącego. Literatura i wybrane akty normatywne będą podawane na bieżąco. Materiały dydaktyczne będą zamieszczane na platformie e-learningowej e.uksw.edu.pl. |
W cyklu 2022/23_L:
Brak podręcznika wiodącego. Literatura i wybrane akty normatywne będą podawane na bieżąco. Materiały dydaktyczne będą zamieszczane na platformie e-learningowej e.uksw.edu.pl. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Brak |
W cyklu 2022/23_L:
Brak |
W cyklu 2023/24_L:
Brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: