Media społecznościowe jako forma komunikacji WP-BGC-N-2-MS
Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy studentów w zakresie wykorzystania mediów społecznościowych w procesie komunikacji społecznej. Tematyka zajęć została dostosowana do specyfiki kierunku studiów. Podczas kursu omówione zostaną zagadnienia zawiązane z teorią komunikowania w perspektywie nauk społecznych, aktywności człowieka w przestrzeni nowych mediów, jak również szczegółowe aspekty wykorzystania mediów społecznościowych w różnych obszarach komunikacji (charakterystyka i funkcje social media, zasady i strategie budowania komunikacji, stosowane narzędzie, dylematy etyczne).
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Opis ECTS (2 pkt = 60h):
- uczestnictwo w konwersatorium (możliwe 2 nieobecności, do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 15h
- lektura tekstów omawianych na zajęciach - 20h
- przygotowanie prezentacji na wybrany temat - case study wybranego medium społecznościowego - 25h | W cyklu 2024/25_Z: Opis ECTS (2 pkt = 60h):
- uczestnictwo w konwersatorium (możliwe 2 nieobecności, do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 15h
- lektura tekstów omawianych na zajęciach - 20h
- przygotowanie do testu końcowego - 25h |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
BwGC_W07,
Student zna podstawowe cechy, typy, formy oraz modele procesu komunikowania społecznego.
Student zna najważniejsze aspekty funkcjonowania kultury masowej i nowych mediów we współczesnych społeczeństwach. Potrafi wskazać cechy komunikacji internetowej i obszary aktywności człowieka w przestrzeni wirtualnej.
BwGC_W13
Student potrafi scharakteryzować media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnej komunikacji (typy, wybrane przykłady na rynku w Polsce).
Student ma wiedzę na temat obszarów wykorzystania social media przez współczesne organizacje w komunikacji biznesowej: narzędzia, strategie marketingowe, zasady komunikacji.
Opisuje wykorzystanie mediów społecznościowych w sytuacjach kryzysowych.
Zna zagadnienia etyczne związane z prowadzeniem procesu komunikacji w tych mediach - rzetelność, wiarygodność itp.
Kryteria oceniania
BwGC_W07,
Student zna podstawowe cechy, typy, formy oraz modele procesu komunikowania społecznego.
Student zna najważniejsze aspekty funkcjonowania kultury masowej i nowych mediów we współczesnych społeczeństwach. Potrafi wskazać cechy komunikacji internetowej i obszary aktywności człowieka w przestrzeni wirtualnej:
- na ocenę 2,0 student nie posiada wiedzy w zakresie opisanej tematyki,
- na ocenę 3,0 student posiada jedynie elementarną wiedzę w zakresie opisanej tematyki,
- na ocenę 4,0 student dobrze orientuje się w zakresie opisanej tematyki,
- na ocenę 5,0 student bardzo dobrze opanował wiedzę teoretyczną w zakresie opisanej tematyki.
BwGC_W13
Student potrafi scharakteryzować media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnej komunikacji (typy, wybrane przykłady na rynku w Polsce).
Student ma wiedzę na temat obszarów wykorzystania social media przez współczesne organizacje w komunikacji biznesowej: narzędzia, strategie marketingowe, zasady komunikacji.
Opisuje wykorzystanie mediów społecznościowych w sytuacjach kryzysowych.
Zna zagadnienia etyczne związane z prowadzeniem procesu komunikacji w tych mediach - rzetelność, wiarygodność itp.:
-na ocenę 2,0 student nie posiada wiedzy w zakresie opisanej tematyki,
- na ocenę 3,0 student posiada jedynie elementarną wiedzę w zakresie opisanej tematyki,
- na ocenę 4,0 student dobrze orientuje się w zakresie opisanej tematyki,
- na ocenę 5,0 student bardzo dobrze opanował wiedzę teoretyczną w zakresie opisanej tematyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: