Metodologia prowadzenia e-badań WP-BGC-N-2-MPeB
Przedmiot podejmuje kwestię prowadzenia e- badań. Przedstawione zostaną dostępne rozwiązania w zakresie metodologii prowadzenia e-badań, korzyści, ryzyka, jak i obalone zostaną mity związane z metodologią prowadzenia e-badań i najnowszymi dostępnymi rozwiązaniami.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
EK1: charakteryzuje metodologię prowadzenia e-badań.
EK2: zna i wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu metodologii prowadzenia e-badań
EK3: potrafi wykorzystać narzędzia służące do przeprowadzenia e-badań.
EK4: wie jakie znaczenie w badaniach naukowych odgrywają e-badania i prawidłowa metodologia ich przeprowadzenia.
EK5: potrafi samodzielnie dokonać oceny dostępnych rozwiązań i ich skuteczności podczas prowadzenia e-badań, również w języku obcym
Opis ECTS:
Udział w wykładzie: 15 h
Czytanie zadanej literatury: 5 h
Opracowywanie samodzielne materiałów: 5 h
Przygotowanie do zaliczenia: 25 h
Suma godzin: 50
Liczba ECTS: 50 h/25 = 2 ECTS
Kryteria oceniania
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK1 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest prezentacja oraz ocenianie ciągłe.
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK2 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest prezentacja oraz ocenianie ciągłe.
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK3 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest prezentacja oraz ocenianie ciągłe.
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK4 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest prezentacja oraz ocenianie ciągłe.
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK5 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest prezentacja oraz ocenianie ciągłe.
Sposobem weryfikacji efektów kształcenia jest test pisemny w formie online - poprzez platformę Moodle
W semestrze letnim roku akademickiego 2020/2021 zajęcia prowadzone są w ramach kontaktu synchronicznego przy pomocy aplikacji Microsoft Teams ze wsparciem kontaktu asynchronicznego, tj. z wykorzystaniem narzędzi platformy e.uksw (Moodle)
EK1: charakteryzuje metodologię prowadzenia e-badań
Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi scharakteryzować metodologii prowadzenia e-badań
Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst.+) –charakteryzuje podstawowe pojęcia z zakresu metodologii prowadzenia e-badań
Na ocenę 4, 4,5 (db., db.+) - umie scharakteryzować metodologię prowadzenia e-badań w stopniu dobrym
Na ocenę 5 (bdb.) - umie scharakteryzować metodologię prowadzenia e-badań w stopniu bardzo dobrym, podaje odpowiednie przykłady
EK2: zna i wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu metodologii prowadzenia e-badań
Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna żadnych pojęć z zakresu metodologii prowadzenia e-badań
Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst.+) - wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu metodologii prowadzenia e-badań
Na ocenę 4, 4,5 (db., db.+) - umie wyjaśnić podstawowe pojęcia z zakresu metodologii prowadzenia e-badań na poziomie dobrym
Na ocenę 5 (bdb.) - umie wyjaśnić podstawowe pojęcia z zakresu metodologii prowadzenia e-badań na poziomie bardzo dobrym
EK3: potrafi wykorzystać narzędzia służące do przeprowadzenia e-badań. Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna żadnych narzędzi bibliometrycznych
Na ocenę 2 (ndst) – nie potrafi wykorzystać narzędzi służących do przeprowadzenia e-badań.
Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst.+) - potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia służące do przeprowadzenia e-badań.
Na ocenę 4, 4,5 (db., db.+) - potrafi wykorzystać narzędzia służące do przeprowadzenia e-badań. Na poziomie dobrym
Na ocenę 5 (bdb.) - potrafi wykorzystać narzędzia służące do przeprowadzenia e-badań na poziomie bardzo dobrym
EK4: wie jakie znaczenie w badaniach naukowych odgrywają e-badania i prawidłowa metodologia ich przeprowadzenia.
Na ocenę 2 (ndst.) - nie wie jakie znaczenie w badaniach naukowych odgrywają e-badania i prawidłowa metodologia ich przeprowadzenia.
Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst.+) - wie jakie podstawowe znaczenie w badaniach naukowych odgrywają e-badania i prawidłowa metodologia ich przeprowadzenia, potrafi przy pomocy grupy dokonać ogólnej oceny wprowadzanych w nich zmian
Na ocenę 4, 4,5 (db., db.+) - wie jakie znaczenie w badaniach naukowych odgrywają e-badania i prawidłowa metodologia ich przeprowadzenia, potrafi dokonać oceny wprowadzanych w nich zmian przy pomocy grupy
Na ocenę 5 (bdb.) - wie jakie znaczenie w badaniach naukowych odgrywają e-badania i prawidłowa metodologia ich przeprowadzenia, potrafi samodzielnie dokonać oceny wprowadzanych w nich zmian na poziomie bardzo dobrym
EK5: potrafi samodzielnie dokonać oceny dostępnych rozwiązań i ich skuteczności podczas prowadzenia e-badań, również w języku obcym
Na ocenę 2 (ndst) – nie potrafi samodzielnie dokonać oceny dostępnych rozwiązań i ich skuteczności podczas prowadzenia e-badań, również w języku obcym
Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst.+) - potrafi samodzielnie dokonać oceny dostępnych rozwiązań i ich skuteczności podczas prowadzenia e-badań, również w języku obcym na poziomie podstawowym
Na ocenę 4, 4,5 (db., db.+) - potrafi samodzielnie dokonać oceny dostępnych rozwiązań i ich skuteczności podczas prowadzenia e-badań, również w języku obcym na poziomie dobrym
Na ocenę 5 (bdb.) - potrafi samodzielnie dokonać oceny dostępnych rozwiązań i ich skuteczności podczas prowadzenia e-badań, również w języku obcym na poziomie bardzo dobrym
Literatura
Brak podręcznika wiodącego. Prowadzący będzie przekazywał materiały studentom poprzez USOSMAIL lub udostępniał na platformie Moodle.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: