Kształcenie na odległość WP-BGC-N-2-KO
Kształcenie na odległość oznacza taki sposób kształcenia, w którym nauczający znajduje się w dystansie przestrzennym lub czasowym od kształcącego się. Proces nauczania jest inicjowany i kierowany przez nauczyciela w sposób pośredni i ciągły za pomocą różnych mediów pozwalających pokonać dystans. Kształcenie zdalne ma na celu przede wszystkim przełamanie barier edukacyjnych takich jak miejsce zamieszkania czy sztywne pory zajęć.
Podczas warsztatów studenci poznają prawne aspekty kształcenia na odległość, będą dyskutować o szansach i zagrożeniach kształcenia zdalnego w kontekście prawnym, społecznym i technologicznym. Poznają podstawowe narzędzia kształcenia na odległość i nauczą się ich stosowania w praktyce.
W cyklu 2022/23_L:
Kształcenie na odległość oznacza taki sposób kształcenia, w którym nauczający znajduje się w dystansie przestrzennym lub czasowym od kształcącego się. Proces nauczania jest inicjowany i kierowany przez nauczyciela w sposób pośredni i ciągły za pomocą różnych mediów pozwalających pokonać dystans. Kształcenie zdalne ma na celu przede wszystkim przełamanie barier edukacyjnych takich jak miejsce zamieszkania czy sztywne pory zajęć. |
W cyklu 2023/24_L:
Kształcenie na odległość oznacza taki sposób kształcenia, w którym nauczający znajduje się w dystansie przestrzennym lub czasowym od kształcącego się. Proces nauczania jest inicjowany i kierowany przez nauczyciela w sposób pośredni i ciągły za pomocą różnych mediów pozwalających pokonać dystans. Kształcenie zdalne ma na celu przede wszystkim przełamanie barier edukacyjnych takich jak miejsce zamieszkania czy sztywne pory zajęć. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić narzędzia i aplikacje służące do kształcenia na odległość
[odniesienie do efektu kierunkowego BwGC_W06: zna i rozumie zagadnienie usług świadczonych za pomocą nowych technologii. Ma wiedzę o zakresie i rodzajach e-usług i ich wpływie na gospodarkę cyfrową].
EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami
[odniesienie do efektu kierunkowego BwGC_W06: zna i rozumie zagadnienie usług świadczonych za pomocą nowych technologii. Ma wiedzę o zakresie i rodzajach e-usług i ich wpływie na gospodarkę cyfrową].
EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego [odniesienie do efektu kierunkowego BwGC_U12: potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne w procesie dydaktycznym]
Kompetencje społeczne
EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny [odniesienie do efektu kierunkowego BwGC_K01: jest gotów do analitycznego podejścia do rozwiązywania konkretnych samodzielnie lub w grupie problemów ]
EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość [ do efektu kierunkowego BwGC_K06 jest gotów do podejmowania zadań w obszarze gospodarki cyfrowej przy realizacji projektów w sposób przedsiębiorczy i z poszanowaniem zasad etycznych]
Opis ECTS
Udział w warsztatach: 15 h
Przygotowanie do zajęć, w tym lektura literatury i sprawozdań: 10 h
Przygotowanie projektu z zakresu kształcenia zdalnego 25 h
Razem 50 h/ 25h = 2 ECTS
1 ECTS = 25 h
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Studenci będą oceniani podczas warsztatów w trybie ciągłym poprzez obserwację zachowań, odpowiedź ustną, udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupach oraz przygotowany projekt szkolenia na wskazanej platformie e-learningowej.
Z każdych zajęć student będzie otrzymywał punkty za aktywność.
Suma punktów za aktywność oraz punktów za przygotowany projekt będzie stanowić ocenę końcową z warsztatów.
Łącznie można będzie uzyskać:
- 30 punktów za aktywność
- 30 za przygotowanie projektu szkolenia i jego zaprezentowanie podczas zajęć
Punktem referencyjnym jest 60 pkt - 100%
Skala ocen
91 – 100% bardzo dobry (5.0)
- 81 – 90% plus dobry (4.5)
- 71 – 80% dobry (4.0)
- 61 – 70% plus dostateczny
- 55 – 60% dostateczny (3.0),
- poniżej 50% niedostateczny (2.0).
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą
EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić co najmniej sześć narzędzi i aplikacji służących do kształcenia na odległość z odwołaniem się do aktualnej literatury przedmiotu
EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami; potrafi wyjaśnić w oparciu o trzy definicje e-usług charakter e-learningu
EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego; samodzielnie i biegle wykorzystuje narzędzia do prezentowania zadanych treści
EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny; odwołuje się przy tym do aktów prawnych, orzecznictwa, literatury, raportów
EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; potrafi zaprezentować treść szkolenia z wykorzystaniem co najmniej czterech narzędzi kształcenia na odległość
Na ocenę dobrą
EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić co najmniej pięć narzędzi i aplikacji służących do kształcenia na odległość z odwołaniem się do aktualnej literatury przedmiotu
EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami; potrafi wyjaśnić w oparciu o dwie definicje e-usług charakter e-learningu
EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego; samodzielnie, ale z pewnymi uchybieniami wykorzystuje narzędzia do prezentowania zadanych treści
EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny; odwołuje się przy tym do aktów prawnych, literatury, raportów
EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; potrafi zaprezentować treść szkolenia z wykorzystaniem co najmniej trzech narzędzi kształcenia na odległość
Na ocenę dostateczną
EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić co najmniej cztery narzędzia i aplikacje służące do kształcenia na odległość z odwołaniem się do aktualnej literatury przedmiotu
EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami; potrafi wyjaśnić w oparciu o jedną definicję e-usług charakter e-learningu
EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego; ze wsparciem i z pewnymi uchybieniami wykorzystuje narzędzia do prezentowania zadanych treści
EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny; odwołuje się przy tym do aktów prawnych, literatury,
EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; potrafi zaprezentować treść szkolenia z wykorzystaniem co najmniej dwóch narzędzi kształcenia na odległość
Na ocenę niedostateczną
EK1: nie zna definicji pojęcia e-learning; nie potrafi wymienić narzędzi i aplikacji służących do kształcenia na odległość
EK2: nie zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami
EK3: nie potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość
EK4: nie potrafi wskazać szans i zagrożeń wynikających z kształcenia na odległość i ich wpływu na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny
EK5: nie potrafi przygotować szkolenia na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; nie potrafi zaprezentować treści szkolenia z wykorzystaniem narzędzi kształcenia na odległość
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
G. Suresh Babu, K. Sridev, IMPORTANCE OF E-LEARNING IN HIGHER EDUCATION: A STUDY; "INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH CULTURES OCIETYISSN" 2018: 2456-6683, Volume - 2, Issue - 5; https://www.academia.edu/36868903/IMPORTANCE_OF_E_LEARNING_IN_HIGHER_EDUCATION_A_STUDY
S. Goval, E-Learning: Future of Education, "Journal of Education and Learning" 2012, (EduLearn) 6(4):239, https://www.researchgate.net/publication/287545379_E-Learning_Future_of_Education
S. Moghavvemi, A. Sulaiman, Effect of Smart Classroom on Student Achievement at Higher Education, https://www.academia.edu/40167462/Effect_of_Smart_Classroom_on_Student_Achievement_at_Higher_Education
Literatura uzupełniająca:
Będzie podawana podczas zajęć
W cyklu 2022/23_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: