Proseminarium WP-ADZ-2-PROsem
Celem przedmiotu jest poznanie podstawowych zasad i metod prowadzenia badań naukowych i pisania tekstów naukowych. W szczególności student pozna źródła pozyskiwania wiedzy naukowej, w tym bazy naukowe, sposoby sporządzania przypisów i bibliografii. Sposób konstruowania tekstów prawnych.
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
EK1: ma wiedzę o instytucjach z zakresu administracji na poziomie krajowym i międzynarodowym (realizuje efekty kierunkowe AD2_W01, AD2_W03, AD2_W04)
EK2: ma wiedzę o metodach i narzędziach pozyskiwania danych w dziedzinie nauk społecznych (realizuje efekty kierunkowe AD2_W05)
EK3: zna normy organizujące struktury i instytucje społeczne i rządzące nimi
prawidłowości oraz ich źródła, charakter, genezę i funkcjonowanie i ich wpływ na państwo, gospodarkę i społeczeństwo (realizuje efekty kierunkowe AD2_W06 i AD2_W07)
Umiejętności
EK4: potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa i administracji do interpretacji zjawisk i procesów społecznych (realizuje kierunkowe efekty AD2_U01, AD2_U02, AD2_U03, AD2_U06, AD2_K06)
EK5: potrafi posługiwać się metodami i narzędziami właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania analiz z zakresu prawa i administracji i w tym celu poszerzać swoją wiedzę (realizuje efekty kierunkowe ADZ_U04, AD2_K01)
EK6: potrafi zastosować przepisy prawne do opisu konkretnego problemu z zakresu prawa lub administracji (realizuje efekty AD2_U05, AD2_U07)
EK7: potrafi pozyskać dane do rozwiązania analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji w formie ustnej, w tym w języku obcym (realizuje efekty kierunkowe AD2_U09, AD2_U10)
EK8: potrafi pozyskać dane do rozwiązania analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji w formie pisemnej, w tym w języku obcym (realizuje efekty kierunkowe AD2_U08, AD2_U10).
Kompetencje społeczne
EK9: potrafi pracować w grupie przy realizacji projektów związanych z rozwiązywaniem dylematów z zakresu prawa lub administracji (realizuje efekty kierunkowe AD2_K02, AD2_K03, AD2_K04)
Kryteria oceniania
W stosunku do efektów z zakresu wiedzy (EK1-EK3)
na ocenę bdb
student realizuje założone efekty w stopniu bardzo dobrym, w sposób samodzielny, bez większych uchybień. Ma wiedzę pogłębioną we wskazanym w EK zakresie. Wiedzę czerpie z aktów normatywnych, literatury i orzecznictwa, a także ze źródeł zagranicznych;
na ocenę db+
student realizuje założone efekty w stopniu dobrym, w sposób samodzielny, bez większych uchybień. Ma wiedzę pogłębioną we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać drobne błędy i uchybienia. Wiedzę czerpie z aktów normatywnych, literatury i orzecznictwa.
na ocenę db
student realizuje założone efekty w stopniu dobrym, w sposób samodzielny, ze nieznacznym wsparciem prowadzącego, ale, bez większych uchybień. Ma wiedzę pogłębioną we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać błędy i uchybienia nieodnoszące się do istoty danych zagadnień. Wiedzę czerpie z aktów normatywnych, literatury i orzecznictwa.
na ocenę dst +
student realizuje założone efekty w stopniu dostatecznym, ale wyróżniającym, w sposób samodzielny, ze wsparciem prowadzącego, ale, bez większych uchybień. Ma wiedzę dobrą we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać błędy i uchybienia nieodnoszące się do podstawowych zagadnień. Wiedzę czerpie z aktów normatywnych, literatury, a częściowo także z orzecznictwa.
na ocenę dst
student realizuje założone efekty w stopniu dostatecznym ze wsparciem prowadzącego,. Ma podstawową wiedzę we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać błędy i uchybienia . Wiedzę czerpie z aktów normatywnych, literatury.
na ocenę ndst
student nie realizuje założonych efektów. Nie ma wiedzy we wskazanym w EK zakresie.
W stosunku do efektów z zakresu umiejętności (EK4-EK8)
na ocenę bdb
student realizuje założone efekty w stopniu bardzo dobrym, w sposób samodzielny, bez większych uchybień. Ma biegłe umiejętności we wskazanym w EK zakresie. Potrafi korzystać z aktów normatywnych, literatury i orzecznictwa, a także źródeł zagranicznych
na ocenę db+
student realizuje założone efekty w stopniu dobrym, w sposób samodzielny, bez większych uchybień. Ma pogłębione umiejętności we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać drobne błędy i uchybienia. Potrafi korzystać z aktów normatywnych, literatury i orzecznictwa.
na ocenę db
student realizuje założone efekty w stopniu dobrym, w sposób samodzielny, ze nieznacznym wsparciem prowadzącego, ale, bez większych uchybień. Ma pogłębione umiejętności we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać błędy i uchybienia nieodnoszące się do istoty danych zagadnień. Potrafi korzystać z aktów normatywnych, literatury i orzecznictwa.
na ocenę dst +
student realizuje założone efekty w stopniu dostatecznym, ale wyróżniającym, w sposób samodzielny, ze wsparciem prowadzącego, ale, bez większych uchybień. Ma umiejętności dobre we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać błędy i uchybienia nieodnoszące się do podstawowych zagadnień. Potrafi korzystać e z aktów normatywnych, literatury, a częściowo także z orzecznictwa.
na ocenę dst
student realizuje założone efekty w stopniu dostatecznym ze wsparciem prowadzącego. Ma podstawowe umiejętności we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać błędy i uchybienia. Potrafi korzystać z aktów normatywnych, literatury.
na ocenę ndst
student nie realizuje założonych efektów. Nie ma umiejętności we wskazanym w EK zakresie.
W stosunku do efektów z zakresu kompetencji społecznych (EK9)
na ocenę bdb
student realizuje założone efekty w stopniu bardzo dobrym, w sposób samodzielny, bez większych uchybień. Ma pogłębione kompetencje we wskazanym w EK zakresie.
na ocenę db+
student realizuje założone efekty w stopniu dobrym, w sposób samodzielny, bez większych uchybień. Ma pogłębione kompetencje we wskazanym w EK zakresie.
na ocenę db
student realizuje założone efekty w stopniu dobrym, w sposób samodzielny, ze nieznacznym wsparciem prowadzącego, ale, bez większych uchybień. Ma pogłębione kompetencje we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać błędy i uchybienia nieodnoszące się do istoty danych zagadnień.
na ocenę dst +
student realizuje założone efekty w stopniu dostatecznym, ale wyróżniającym, w sposób samodzielny, ze wsparciem prowadzącego, ale, bez większych uchybień. Ma dobre kompetencje we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać błędy i uchybienia nieodnoszące się do podstawowych zagadnień.
na ocenę dst
student realizuje założone efekty w stopniu dostatecznym ze wsparciem prowadzącego,. Ma podstawowe kompetencje we wskazanym w EK zakresie. Może jednak popełniać błędy i uchybienia .
na ocenę ndst
student nie realizuje założonych efektów. Nie ma kompetencji we wskazanym w EK zakresie.
Literatura
Będzie podawana podczas zajęć.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: