Podstawy prawa handlowego WP-AD-1-PPH-ćw
Podczas ćwiczeń studenci są zapoznawania z praktycznymi aspektami prawa handlowego - głównie w zakresie umów gospodarczych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
AD1_U01,
Student potrafi interpretować zjawiska prawa handlowego
AD1_U02
Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego i zbierać dane potrzebne do analizowania zjawisk społecznych, także z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii
AD1_U03,
Student potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa handlowego
AD1_U04
Student potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla prawa handlowego
AD1_U05,
Student potrafi zastosować przepisy prawa handlowego do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa handlowego
AD1_U07
Student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedzę z zakresu prawa handlowego; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu prawa handlowego
AD1_U08,
Student potrafi stworzyć podstawowy projekt aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa handlowego
AD1_U09
Student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu z zakresu prawa handlowego w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedzę z zakresu prawa handlowego
AD1_K04,
Student ma kompetencję identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych w kontekście przepisów prawa handlowego; łączy wiedzę zdobytą w pracy zawodowej z przestrzeganiem zasad etycznych
AD1_K06
Student ma kompetencję formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień prawa handlowego
Punkty ECTS:
Udział w ćwiczeniach: 30 godzin
przygotowanie do ćwiczeń 75 godzin
konsultacje 5 godzin
przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń: 40
Łącznie: 3 punkty ECTS
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
EK z zakresu wiedzy są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe, kolokwium pisemne w formie testu .
EK z zakresu umiejętności są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe.
EK z zakresu kompetencji społecznych są osiągane metodami: wykład interaktywny, dyskusja, rozwiązywanie prac domowych
EK z zakresu kompetencji społecznych są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe.
Kryteria oceniania:
AD1_U01,
Na ocenę 2: Student nie potrafi interpretować zjawiska prawa handlowego
Na ocenę 3, 3+: Student potrafi interpretować podstawowe zjawiska prawa handlowego
Na ocenę 4, 4+: Student potrafi interpretować większość zjawisk prawa handlowego
Na ocenę 5: Student potrafi bardzo dobrze interpretować zjawiska prawa handlowego
AD1_U02
Na ocenę 2: Student nie potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego i zbierać dane potrzebne do analizowania zjawisk społecznych, także z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii
Na ocenę 3, 3+: Student potrafi jedynie w podstawowym zakresie zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego i zbierać dane potrzebne do analizowania zjawisk społecznych, także z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii
Na ocenę 4, 4+: Student dobrze potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego i zbierać dane potrzebne do analizowania zjawisk społecznych, także z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii
Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego i zbierać dane potrzebne do analizowania zjawisk społecznych, także z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii
AD1_U03,
Na ocenę 2: Student nie potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa handlowego
Na ocenę 3, 3+: Student potrafi dokonać jedynie podstawowej analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa handlowego
Na ocenę 4, 4+: Student potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa handlowego
Na ocenę 5: Student potrafi bardzo dobrze dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa handlowego
AD1_U04
Na ocenę 2: Student nie potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla prawa handlowego
Na ocenę 3, 3+: Student potrafi wykorzystać podstawowe metody i narzędzia właściwe dla prawa handlowego
Na ocenę 4, 4+: Student potrafi dobrze wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla prawa handlowego
Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla prawa handlowego
AD1_U05,
Na ocenę 2: Student nie potrafi zastosować przepisy prawa handlowego do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa handlowego
Na ocenę 3, 3+: Student potrafi zastosować podstawowe przepisy prawa handlowego do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa handlowego
Na ocenę 4, 4+: Student w przeważającej mierze potrafi zastosować przepisy prawa handlowego do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa handlowego
Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi zastosować przepisy prawa handlowego do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa handlowego
AD1_U07
Na ocenę 2: Student nie potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować wiedzy z zakresu prawa handlowego; nie umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu prawa handlowego
Na ocenę 3, 3+: Student w podstawowym zakresie potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedzę z zakresu prawa handlowego; umie przygotować podstawowe dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu prawa handlowego
Na ocenę 4, 4+: Student dobrze potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedzę z zakresu prawa handlowego; dobrze umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu prawa handlowego
Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedzę z zakresu prawa handlowego; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu prawa handlowego
AD1_U08,
Na ocenę 2: Student nie potrafi stworzyć podstawowy projekt aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa handlowego
Na ocenę 3, 3+: Student częściowo poprawnie potrafi stworzyć podstawowy projekt aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa handlowego
Na ocenę 4, 4+: Student potrafi dobrze stworzyć podstawowy projekt aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa handlowego
Na ocenę 5: Student potrafi bardzo dobrze stworzyć podstawowy projekt aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa handlowego
AD1_U09
Na ocenę 2: Student nie potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu z zakresu prawa handlowego w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować wiedzę z zakresu prawa handlowego
Na ocenę 3, 3+: Student potrafi zbierać podstawowe dane dotyczące analizowanego problemu z zakresu prawa handlowego w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować podstawową wiedzę z zakresu prawa handlowego
Na ocenę 4, 4+: Student potrafi dobrze zbierać dane dotyczące analizowanego problemu z zakresu prawa handlowego w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować dobrze wiedzę z zakresu prawa handlowego
Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu z zakresu prawa handlowego w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; bardzo dobrze umie prezentować wiedzę z zakresu prawa handlowego
AD1_K04,
Na ocenę 2: Student nie ma kompetencję identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych w kontekście przepisów prawa handlowego; nie umie łączyć wiedzy zdobytej w pracy zawodowej z przestrzeganiem zasad etycznych
Na ocenę 3, 3+: Student ma podstawową kompetencję identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych w kontekście przepisów prawa handlowego; łączy podstawową wiedzę zdobytą w pracy zawodowej z przestrzeganiem zasad etycznych
Na ocenę 4, 4+: Student ma dobrą kompetencję identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych w kontekście przepisów prawa handlowego; dobrze łączy wiedzę zdobytą w pracy zawodowej z przestrzeganiem zasad etycznych
Na ocenę 5: Student ma bardzo dobrą kompetencję identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych w kontekście przepisów prawa handlowego; bardzo dobrze łączy wiedzę zdobytą w pracy zawodowej z przestrzeganiem zasad etycznych
AD1_K06
Na ocenę 2: Student nie ma kompetencji do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień prawa handlowego
Na ocenę 3, 3+: Student ma podstawową kompetencję formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień prawa handlowego
Na ocenę 4, 4+: Student ma dobrą kompetencję formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień prawa handlowego
Na ocenę 5: Student ma bardzo dobrą kompetencję formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień prawa handlowego
Literatura
Literatura podstawowa: 1. W. Katner, Prawo gospodarcze i handlowe, Warszawa 2023, 2. A. Kidyba, Prawo handlowe, Warszawa 2020; 3. Prawo gospodarcze prywatne, pod red. T. Mróz, M. Steca, Warszawa 2018; 4.Prawo cywilne i handlowe w zarysie, pod red. W. J. Katnera, A. Kappesa, Warszawa 2011; 5 Prawo spółek handlowych, pod red. A. Kocha, W. Napierały, Warszawa 2016
Literatura uzupełniająca: 1.1.System prawa prywatnego. Prawo spółek osobowych, t. 16 pod red. A. Szajkowskiego, Warszawa 2008; 2. System prawa prywatnego, Prawo spółek kapitałowych. System Prawa Prywatnego. Tom 17A i 17B, pod. red. S. Sołtysińskiego, Warszawa 2010; 3. Prawo spółek handlowych, t. 2, pod red. S. Włodyki, Warszawa 2012; 4. M. Michalski, Spółka Akcyjna, t. III, pod red. A. Kidyba, Warszawa 2010; 5. A. Kidyba, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I-II, Warszawa 2013; 6. S. Sołtysiński, A. Szajkowski, A. Szumański, J. Szwaja, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I-V oraz suplement, Warszawa ; 7. A. Gawrysiak-Zabłocka, E. Skibińska, Prawo Unii Europejskiej. Orzecznictwo, Warszawa 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: