Podstawy rehabilitacji wzroku WNP-PSZ-PRW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
EK 1 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą anatomii i patologii układu wzrokowego, wybranych zespołów chorobowych, fizjologii procesu widzenia oraz zna jej etiologię i funkcjonalne następstwa dla rozwoju psychofizycznego, społecznego i poznawczego człowieka.
EK 2 Student definiuje podstawowe cele i główne założenia usprawniania wzroku osób słabowidzących, zna modele świadczeń, programy diagnostyczno-oceniające, programy terapii oraz pomoce rehabilitacyjne na rzecz osób z zakłóceniami widzenia.
EK 3 Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki wspierania edukacji specjalnej dzieci i młodzieży słabowidzącej w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej oraz wspierania rozwoju dorosłych osób słabowidzących w instytucjach edukacyjno-terapeutycznych.
UMIEJĘTNOŚCI
EK 4 Student posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie poziomu funkcjonowania wzrokowego osoby słabowidzącej, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków pod kątem terapii widzenia.
EK 5 Student samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością w zakresie programowania i realizowania działań na rzecz stymulacji i ćwiczenia wzroku osób słabowidzących, korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT).
EK 6 Student ocenia przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z diagnozą widzenia i rehabilitacją wzroku osób słabowidzących.
EK 7 Student kieruje procesami rehabilitacji i terapii usprawniania wzroku osób słabowidzących; dobiera i wykorzystuje dostępne materiały, środki i metody pracy tyflopedagogicznej w celu zaprojektowania i efektywnego realizowania zajęć rehabilitacji wzroku.
EK 8 Student samodzielnie projektuje działania wspierające rozwój widzenia, służące ochronie wzroku lub zmniejszające zaburzenia w funkcjonowaniu wzrokowym dziecka słabowidzącego w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
KOMPETENCJE
EK 9 Student rozumie potrzeby osób słabowidzących, wykazuje wrażliwość na specyfikę ich rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego.
EK 10 Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych na rzecz osób słabowidzących; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych profesjonalnych działań zawodowych w zakresie rehabilitacji wzroku.
ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]:
Udział w ćwiczeniach: 15 godz.
Konsultacje: 5 godz.
Praca własna:
przygotowanie do zajęć: 15 godz.
czytanie wskazanej literatury: 15 godz.
napisanie referatu/eseju: 5 godz.
przygotowanie do zaliczenia: 5 godz.
suma godzin: 60 godzin [60/30(25)=2]
liczba ECTS: 2
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: