Metodologia badań pedagogicznych WNP-PSZ-MBP
Student poznaje literaturę z obszaru metodologii badań pedagogicznych i zagadnienia terminologiczne.
Uczy się definiowania podstawowych pojęć pedagogicznych, formułowania celu i określania przedmiotu badań.
Dokonuje operacjonalizacji zmiennych i wskaźników.
Tworzy własny projekt badawczy z obszaru nauk pedagogicznych.
Uczy się stawiać problemy badawcze i hipotezy.
Poznaje klasyfikacje metod badań pedagogicznych.
uczy się właściwego doboru metod i poznaje etyczne granice badań naukowych.
Konstruuje własne narzędzia badawcze i weryfikuje w badaniach pilotażowych.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna podstawowe zagadnienia i literaturę z obszaru metodologii badań pedagogicznych
zna podstawowe pojęcia nauk pedagogicznych i potrafi właściwie definiować zmienne zależne i niezależne
Rozumie ich wzajemne powiązania
Potrafi formułować cel badań, stawiać problemy badawcze i hipotezy
Zna klasyfikacje metod badań pedagogicznych i potrafi dokonać właściwego doboru
Umie konstruować narzędzia własnych badań pedagogicznych
Posiada kompetencje związane z wyznaczaniem granic etyczno-społecznych we własnych badaniach pedagogicznych
Kryteria oceniania
Ocenie podlega własny projekt badań pedagogicznych na zaliczenie przedmiotu.
Kryteria oceniania:
projekt nie spełniający wymogów metodologicznych - 2
projekt minimum, spełniający te wymogi - 3
projekt standardowy, poprawny metodologicznie - 4
projekt twórczy, spełniający wszystkie wymogi - 5
Literatura
T. Bauman, T. Pilch: Zasady badań pedagogicznych
K. Rubacha; Metodologia badań nad edukacją
M. Łobocki: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych
W. Zaczyński: Praca badawcza nauczyciela
W. Okoń: Nowy słownik pedagogiczny
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: