Socjoterapia WNP-PS-STER
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
PS_TS2_W4 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat metodyki pracy resocjalizacyjnej w środowisku zamkniętym i otwartym, założenia i formy realizacji antropotechniki i kulturotechniki, twórczej resocjalizacji, podstaw metodycznych pracy wychowawców w ośrodkach i instytucjach zajmujących się resocjalizacją, socjoterapią i wychowaniem.
PS_TS2_W14 posiada pogłębioną merytoryczną i metodyczną wiedzę niezbędną do prowadzenia zajęć edukacyjnych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych.
Umiejętności:
TS2_U3 Student potrafi wykorzystywać na podstawowym poziomie wiedzę psychologiczną i na poziomie rozszerzonym wiedzę pedagogiczną oraz pozyskiwać dane do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w obszarze edukacji, rehabilitacji, terapii, resocjalizacji i profilaktyki.
PS_TS2_U5 Student posiada umiejętność prowadzenia zajęć w grupie zróżnicowanej, indywidualizowania zadań i dostosowywania metod i treści do
potrzeb i możliwości osób (w tym osób niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym i wywodzących się z różnych grup etnicznych i kulturowych ) oraz wykorzystywania zasad i metod indywidualnego projektowania zajęć.
PS_TS2_U8 Student posiada umiejętność projektowania i prowadzenia zajęć o charakterze edukacyjnym, terapeutycznym, profilaktycznym i resocjalizacyjnym oraz dokonywania ich analizy i ewaluacji; wskazuje obszary wymagające modyfikacji; eksperymentuje i wdraża działania innowacyjne.
PS_TS2_U9 Student potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne ze
zróżnicowanymi kręgami odbiorców w sposób precyzyjny i spójny, spełniający wymagania norm językowych, z użyciem różnych metod i technik komunikacyjnych.
PS_TS2_U11 Student posiada umiejętność prowadzenia dokumentacji pracy profilaktycznej, edukacyjnej i resocjalizacyjnej.
Kompetencje:
PS_TS2_K2 Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych; w tym rozwijania dorobku zawodu, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego.
Opis ECTS
- udział w wykładach: 30 godz.
- przygotowanie do zajęć (opracowanie tekstów naukowych, przygotowanie wypowiedzi ustnej): 50 godz.
- przygotowanie do egzaminu w formie testu ABCD - 40 godz.
-przygotowanie warsztatu socjoterapeutycznego, oddziałującego na wskazaną losowo grupę
30+60+30=120 godz./4 ECTS
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: