Seminarium magisterskie WNP-PS-SEM-MGR4-B
Realizacja przedmiotu służy wyposażeniu Studenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie projektowana i prowadzenia badań w pedagogice specjalnej, dzięki czemu Student:
- przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: opracowuje część teoretyczną, metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza badania pedagogiczne; analizuje, interpretuje i prezentuje wyniki badań własnych, formułuje i opracowuje wnioski końcowe; wymienia obszary wymagające modyfikacji, wdraża działania innowacyjne; wskazuje kierunki dalszych badań;
- potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki specjalnej, jak i pokrewnych dyscyplin;
- jest świadomy wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej) i istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. - PS_W1; Efekt przedmiotowy 2. - PS_W6; Efekt przedmiotowy 3. - PS_W18
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 4. - PS_U3; Efekt przedmiotowy 5. - PS_U16; Efekt przedmiotowy 6. - PS_U17; Efekt przedmiotowy 7. - PS_U19
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 8. - PS_K4; Efekt przedmiotowy 9. - PS_K9; Efekt przedmiotowy 10. - PS_K10
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1.
Student objaśnia systematykę w obrębie pedagogiki specjalnej, jej przedmiotowe i metodologiczne relacje z innymi naukami.
Efekt przedmiotowy 2.
Student opisuje procedurę projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki specjalnej; w szczególności charakteryzuje założenia metodologiczne dotyczące problemów badawczych, metod, technik i narzędzi badań. Identyfikuje tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody.
Efekt przedmiotowy 3.
Student definiuje terminy i założenia metodologiczne oraz zasady i normy etyczne dotyczące projektowania i realizacji badań w zakresie pedagogiki specjalnej.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 4.
Student przygotowuje i prowadzi badania: rozróżnia orientacje w metodologii badań społecznych; dokonuje przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; tworzy wstępną bibliografię i sporządza projekt swoich badań; przygotowuje i opracowuje część teoretyczną i badawczą pracy, zgodną z wymogami pisania opracowań naukowych; w oparciu o metodologię badań własnych, analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza badania pedagogiczne; przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; analizuje, interpretuje i prezentuje wyniki badań własnych; formułuje i opracowuje wnioski końcowe; wymienia obszary wymagające modyfikacji; wdraża działania innowacyjne; wskazuje kierunki dalszych badań.
Efekt przedmiotowy 5.
W przypadku badań zespołowych, Student współpracuje z członkami zespołu badawczego na każdym etapie projektowania i realizacji badań.
Efekt przedmiotowy 6.
Student przygotowuje i opracowuje część teoretyczną i badawczą pracy, zgodną z wymogami pisania opracowań naukowych, korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii ICT.
Efekt przedmiotowy 7.
Student podejmuje starania na rzecz optymalnego kierowania własną karierą zawodową, dokonuje samooceny własnych kompetencji metodologicznych, planuje i doskonali umiejętności praktyczne i badawcze.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 8.
Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych.
Efekt przedmiotowy 9.
Student docenia tradycję i dorobek badań w zakresie pedagogiki specjalnej oraz potrzebę ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze.
Efekt przedmiotowy 10.
Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: