Pojęcia i systemy pedagogiczne - wprowadzenie do pedagogiki WNP-PS-PISP
Treści merytoryczne: w czasie zajęć omawiana jest podstawowa terminologia pedagogiczna, zjawiska przemian w wychowaniu, rozwój naukowy pedagogiki jako nauki, metody badań pedagogicznych, nauki współpracujące z pedagogiką, działy pedagogiki i powstałe subdyscypliny pedagogiczne, struktury pedagogiki koncepcje człowieka. Przedstawia się także główne systemy pedagogiczne powstałe i powstające aktualnie. Pedagogika koncyliacyjna i miejsce pedagogiki w epoce postmodernizmu stanowią zagadnienia końcowe.
Metody oceny: egzamin pisemny, prezentacje, prace pisemne.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 - Student zna elementarną terminologię stosowaną w pedagogice.
EK 2 - Posiada podstawową wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk.
Umiejętności:
EK 3 - Student potrafi rozpoznawać zjawiska społeczne związane z działalnością wychowawczą.
EK 4 - Po ukończeniu wykładu student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki.
Kompetencje:
EK 5 - Student zna poziom swojej wiedzy i konieczność dalszego dokształcania się.
EK 6 - Jest przekonany o znaczeniu i potrzebie działań pedagogicznych.
ECTS [ 1 ECTS= 30 (25) godz.]:
- aktywność na platformie e-learningowej – 30 godz.
- przygotowanie do zajęć /praca domowa/praca na platformie e-learningowej – 15 godz.
- przygotowanie się do egzaminu – 30 godz.
Suma godzin: 75 [75/30 (25)= 3]
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: