Historia myśli pedagogicznej WNP-PS-MGR-H-CW
Osoby studiujące zdobywają wiedzę, umiejętności, kompetencje (opisane w efektach uczenia się) związane z realizowaną tematyką: 1.Wprowadzenie w problematykę i organizację zajęć. Znaczenie projektów w aktywności pedagogicznej; 2.Starożytność i średniowiecze – udział w historii myśli pedagogicznej; 3.Epoka nowożytna: myśl pedagogiczna oraz działalność oświatowa; 4.Wybrane tendencje w rozwoju XIX wiecznej myśli pedagogicznej; 5.Współczesne problemy pedagogiczne i historia myśli pedagogicznej; 6.Ewaluacja przygotowanych projektów studenckich. Podsumowanie zajęć, podjętych aktywności, zdobytych kompetencji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
EW1 Studentka/Student ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju myśli pedagogicznej, jej społecznych i kulturowych uwarunkowań; rozumie genezę europejskich, w tym polskich działań edukacyjnych;
UMIEJĘTNOŚCI
EU1 Studentka/Student potrafi w sposób spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych i narzędzi przekazu;
EU2 Studentka/Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, rozwiązań i opinii popierając niniejsze argumentacją - poglądami różnych autorów, specjalistów z obszaru edukacji;
KOMPETENCJE
EK1 Studentka/Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje, realizuje i ocenia działania pedagogiczne, wykorzystując zdobytą wiedzę, umiejętności, kompetencje.
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie zajęć:
- aktywny udział w ćwiczeniach* - dyskusji podczas zajęć, realizacji zadań praktycznych: indywidualnych i wykonywanych w grupie
(EW1, EU1, EK1);
- projekt zespołowy wpisujący się w problematykę zajęć oraz zainteresowania Osób studiujących związane z kierunkiem kształcenia (EW1, EU2, EK1).
*możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
Na ocenę końcową składają się punkty zdobyte za:
- aktywny udział w ćwiczeniach (w sali i na platformie Moodle):
udział w dyskusji – do 25 p.; realizacja zadań praktycznych – do 25p;
- przygotowanie pracy projektowej (prezentacja, dokumentacja) do 50p.
Zebrane punkty i proponowane oceny:
60-67 p. - 3,0
68-75 p. - 3,5
76-83 p. - 4,0
84-91 p. - 4,5
92-100 p.-5,0
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: