Multimedia w edukacji WNP-PS-M
Multimedia w edukacji obejmuje swoim zakresem teorie dydaktyczne i praktyczne wykorzystanie dostępnych narzędzi cyfrowych w edukacji. Przedstawione i omówione zostają definicje multimediów, w tym multimediów naturalnych, a także ich miejsce w edukacji, ze szczególnym nastawieniem na edukację specjalną. Omawiane są zagadnienia dotyczące stylów uczenia i ich związku z polisensorycznymi materiałami dydaktycznymi. Przedstawione zostały także współczesne możliwości technologiczne, takie jak AR, AI. Studenci dowiedzą się o technologiach wspomagających, ich typologii i roli w edukacji, terapii i funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnościami. Wybrane aplikacje zostaną omówione, ich funkcje techniczne, jak i walory dydaktyczne.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- studenci poznają definicje multimediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji
- studenci poznają instrumenty analizy wartości dydaktycznych aplikacji multimedialnych
- studenci dowiedzą się o związku multimediów ze stylami uczenia się
Umiejętności
- studenci będą potrafili przeanalizować cechy i funkcje aplikacji
- studenci będą umieli zaprojektować aktywności dla uczniów ze SPE
- studenci będą potrafili wykonać aktywności edukacyjne z użyciem wybranych narzędzi cyfrowych i multimedialnych
Kompetencje
- studenci będą pracować w grupach
- studenci będą planować i rozdzielać zadania podczas prac grupowych
- studenci będą przedstawiać na forum publicznym wyniki swojej analizy
Kryteria oceniania
Studenci przygotują prace grupowe i prace indywidualne.
5 - studenci potrafią zdefiniować multimedia, technologie informacyjno-komunikacyjne, technologie wspomagające, rozumieją i potrafią wyjaśnić różnice pomiędzy tymi terminami oraz podać przykłady i przedstawić cechy poszczególnych typów technologii w edukacji; wykonają wszystkie zadania grupowe i indywidualne zgodnie z określonymi wytycznymi
4 - studenci potrafią wymienić i krótko omówić multimedia, technologie informacyjno-komunikacyjne, technologie wspomagające, rozumieją różnice pomiędzy tymi terminami oraz podać przykłady i przedstawić cechy poszczególnych typów technologii w edukacji; wykonają wszystkie zadania grupowe i indywidualne
3 - studenci wiedzą, że istnieją różne typy technologii w edukacji i edukacji specjalnej, mają świadomość różnic i potrafią wymienić niektóre z nich; wykonają przynajmniej 2 zadania grupowe i indywidualne
Literatura
Barker, P. (1989). Multi-Media Computer Assisted Learning. Kogan Page, London.
Pyżalski, J., Walter, N. (2020). Audyt pedagogiczno-technologiczny platform edukacyjnych firmy Learnetic. UAM:Poznań.
Wiazowski, J. (2015). Proces efektywnego doboru technologii wspierających edukację osób niewidomych i słabowidzących. w Tyflopedagogika wobec współczesnej przestrzeni edukacyjno-rehabilitacyjnej.
Wiazowski, J. (2016). Rola technologii wspomagających w funkcjonowaniu społecznym uczniów z niepełnosprawnością wzroku w kontekście edukacji włączającej. Forum Pedagogiczne, UKSW, Warszawa, s. 101-114.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: