Dydaktyka ogólna WNP-PS-DO-W
Celem wykładu jest przygotowanie do pracy w obszarze nauczania i uczenia się szkolnego. W szczególności chodzi o zapoznanie z terminologią dydaktyczną, głównymi koncepcjami wyjaśniającymi nauczanie i uczenie się oraz kształcenie, a także celami, metodami nauczania i uczenia się, formami organizacyjnymi i środkami dydaktycznymi oraz sposobami przeprowadzania ewaluacji osiągnięć edukacyjnych.
Wykład umożliwia:
- rozpoznawanie związków zachodzących między uczeniem się, nauczaniem i wychowaniem,
- analizowanie procesu nauczania i uczenia się szkolnego,
- reflektowanie zależności między kształceniem a kompetencjami,
- opracowywanie programu nauczania i planu dydaktycznego,
- rozróżnianie technik prezentowania, sprawdzania, oceniania i ewaluacji zajęć edukacyjnych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat systemu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w kontekście systemu kształcenia powszechnego.
Student potrafi:
- integrować i wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów edukacyjnych;
- wykorzystywać aktualne koncepcje dydaktyczne w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- prowadzić zajęcia w grupie zróżnicowanej,
- indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- wykorzystywać zasady i metody indywidualnego projektowania zajęć.
Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym rozwijania dorobku zawodowego, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się: 50% punktów uzyskanych z egzaminu końcowego, 25% średniej punktów uzyskanych za wykonanie zadań do wykładu i 25% średniej punktów z quizów do lektur.
Kryteria oceniania:
5.0
- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.5.
- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.0
- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.5.
- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.0
- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
2.0 (niezdane)
- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: