Wiedza o przyrodzie i społeczeństwie WNP-PPWZ-WPSK-MW-1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Metody i kryteria oceniania: Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. Obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność w trakcie trwania kursu) 2. Aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, aktów prawnych, udział w dyskusjach, ćwiczeniach terenowych)
3. Zrealizowane projektu na (zaliczenie) 4. Zaliczenie egzaminu (test – pytania zamknięte + otwarte) Punktacja z egzaminu: 100-90% - 5 89-80% - 4,5 79-70%, - 4 69-60% - 3,5 59-50% - 3
Dokument utworzony dnia 09/26/2019 kod: WNP-PE-TE cykl: 2019/20_Z
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy (Efekty kształcenia 1-2): - na ocenę 5 (bdb.) student posiada wysoce uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na wysokim poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 4 (db.) student posiada odpowiednio uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na odpowiednim poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 3 (dst.) student posiada wystarczająco uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na wystarczającym poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 2 (ndst.) student nie posiada uporządkowanej wiedzy na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; nie zna biopsychospołecznych uwarunkowań przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (Efekty kształcenia 3-4): - na ocenę 5 (bdb.) student na wysokim poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada wysokie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada odpowiednie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 3 (dst.) student na wystarczającym poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada wystarczające umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); nie posiada umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych (Efekty kształcenia 7-8) - na ocenę 5 (bdb.) student bardzo odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; wyraźnie rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na wysokim poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na wysokim poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 4 (db.) student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; odpowiednio rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na odpowiednim poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na odpowiednim poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 3 (dst.) student wystarczająco przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; wystarczająco rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na wystarczającym poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na wystarczającym poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 2 (ndst.) student nie przygotowuje się do swojej pracy, nie projektuje i nie wykonuje działań pedagogicznych; nie rozumie potrzeby ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz nie potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępnych mu źródeł. Nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstów ogólnych i specjalistycznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: