Terapia Hokus Fokus WNP-PPWZ-THFC
Zajęcia z zakresu HOKUS-FOKUS służą realizacji efektów kształcenia w zakresie wykorzystania iluzjonistycznych sztuczek w innowacyjnej edukacji dzieci zdrowych oraz edukacji i terapii dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami i niepełnosprawnościami, w oparciu o ich naturalną ciekawość i potrzebę zabawy.
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK1 W
Znajomość i rozumienie sposobów realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metody Hokus-Fokus.
UMIEJĘTNOŚCI
EK2 U
Umiejętność projektowania, realizowania i oceniania spersonalizowanych działań pedagogicznych w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
EK3 U
Zdolność do operowania zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektowania i organizowania aktywności dziecięcych w przedszkolu i szkole.
KOMPETENCJE
EK4 K
Zdolność budowania relacji wzajemnego zaufania i zaangażowania między studentem w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz studentem w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.
ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]:
udział w zajęciach - 30 godz.
przygotowanie do zajęć, lektury - 15 godz.
przygotowanie do prezentacji zaliczeniowych - 30 godz.
RAZEM 75 godz.
Liczba ECTS: 3
Kryteria oceniania
METODY:
analiza i interpretacja tekstów źródłowych, kreatywne pisanie, dyskusja, rozwiązywanie problemu, prezentacja, praca w grupach, konsultacje
EK1 W:
analiza i interpretacja tekstów źródłowych, prezentacja, dyskusja, konsultacje,
weryfikacja: prezentacja nr 1
EK2 U:
analiza i interpretacja tekstów źródłowych, dyskusja, rozwiązywanie problemu, kreatywne pisanie, konsultacje
weryfikacja: prezentacja nr 2
EK3 U:
dyskusja, rozwiązywanie problemu, prezentacja, praca w grupach, konsultacje
weryfikacja: prezentacja nr 3
EK4 K
kreatywne pisanie, dyskusja, rozwiązywanie problemu, prezentacja, praca w grupach, konsultacje
weryfikacja: prezentacja nr 2 i nr 3
Warunkiem przystąpienia do zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach. Jeśli przedmiot trwa 15 godzin, dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność, jeśli trwa 30 godzin - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Nieobecność można usprawiedliwić na podstawie zwolnienia lekarskiego. Dodatkową nieobecność można zaliczyć po uzgodnieniu z osobą prowadzącą zajęcia. Absencja równa lub powyżej 8 nieusprawiedliwionych godzin (4 spotkania) dla 15-godzinnego cyklu oraz 16 nieusprawiedliwionych godzin (8 spotkań) dla cyklu 30-godzinnego wyklucza możliwość odrobienia zajęć i uzyskania zaliczenia przedmiotu.
Student, który spóźni się na zajęcia (dopuszczalne jest max. 15 min. spóźnienia), zobowiązany jest do zgłoszenia spóźnienia u prowadzącego zajęcia tuż po ich zakończeniu. Jeśli tego nie dopełni, aktualna pozostanie nota o jego nieobecności na zajęciach.
OCENA KOŃCOWA:
1. Prezentacja treści wybranego tekstu na temat ciekawości w procesie uczenia się (25p).
2. Prezentacja opowieści towarzyszącej wybranej sztuczce iluzjonistycznej Hokus-Fokus (25p).
3. Prezentacja wybranej jednej iluzjonistycznej sztuczki spoza kanonu Hokus-Fokus (50p).
60-67 p. - 3,0
68-75 p. - 3,5
76-83 p. - 4,0
84-91 p. - 4,5
92-100 p. - 5,0
EK1 W
2 - Nie zna sposobów realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metody Hokus-Fokus.
3 - Zna sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem wybranych elementów metody Hokus-Fokus.
3,5 - Zna sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem podstaw metody Hokus-Fokus.
4 - Zna i rozumie sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metody Hokus-Fokus.
4,5 - Dobrze zna i rozumie sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem rozbudowanej postaci metody Hokus-Fokus.
5 - Bardzo dobrze zna i rozumie sposoby realizacji zasady inkluzji w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem rozbudowanej postaci metody Hokus-Fokus.
PPW_K03
2 - Nie potrafi projektować i realizować spersonalizowanych działań pedagogicznych pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
3 - W podstawowej mierze potrafi projektować spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka.
3,5 - Potrafi projektować spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, a zwłaszcza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
4 - Potrafi projektować i realizować spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
4,5 - Potrafi projektować, realizować i oceniać spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
5 - Biegle potrafi projektować, realizować i oceniać spersonalizowane działania pedagogiczne w ramach metody Hokus-Fokus pod kątem możliwości każdego dziecka, w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
EK3 U
2 - Nie potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus.
3 - W podstawowym zakresie potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus.
3,5 - Potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus
4 - Potrafi racjonalnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole.
4,5 - Potrafi sprawnie operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole.
5 - Potrafi bardzo dobrze operować zasadami techniki pracy umysłowej z wykorzystaniem metody Hokus-Fokus oraz projektować i organizować aktywności dziecięce w przedszkolu i szkole.
EK4 K
2 - Nie potrafi budować relacji wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus a uczestnikami zajęć.
3 - W podstawowej mierze potrafi budować relacje wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus a uczestnikami zajęć.
3,5 - Potrafi budować relacje wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.
4 - Sprawnie potrafi budować relacje wzajemnego zaufania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.
4,5 - Sprawnie potrafi budować relacje wzajemnego zaufania i zaangażowania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.
5 - Sprawnie i efektywnie potrafi budować relacje wzajemnego zaufania i zaangażowania między sobą w roli nauczyciela stosującego metodę Hokus-Fokus oraz sobą w roli ucznia a pozostałymi uczestnikami zajęć.
Literatura
skrypty i filmy dostępne na platformie MOODLE
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: