Pedagogika twórczości i zabawy WNP-PPWZ-PTZC
Student pozna podstawy pedagogiki twórczości i zabawy. Zdobędzie umiejętność tworzenia zajęć dydaktycznych, ćwiczeń i zabaw dla dzieci wykorzystując sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedzy:
EK-1 student posiada wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości – cele, dziedziny, teorie twórczości.
EK-2 student opisuje podstawowe założenia pedagogiki zabawy, zna i opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka.
EK-3 student zna i opisuje kategorie zabawy oraz zasady i metody dydaktyki twórczości.
Umiejętności:
EK-4 projektuje i przeprowadza ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi.
EK-5 student tworzy zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.
Kompetencji społecznych:
EK-6 chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Współpracuje w zespole i dyskutuje, cechuje go wytrwałość i kreatywność w podejmowaniu działań. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy oraz wykładowcy.
Kryteria oceniania
Wiedza:
ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka. Zna podstawowe założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Na niskim poziomie opisuje kategorie zabawy i podstawy metodyki dydaktyki twórczości.
ocena dst. plus (3,5) – student zna i omawia podstawy pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka. Zna i wymienia założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Posiada wiedzę na poziomie dostatecznym o kategoriach zabawy i podstawach metodyki dydaktyki twórczości.
ocena db (4,0) – student zna i potrafi wymienić cele, dziedziny, teorie twórczości, charakteryzuje rozwój twórczości dziecka. Zna i opisuje założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Posługuje się kategoriami zabawy, posiada wiedzę na poziomie dobrym o metodyce dydaktyki twórczości.
ocena db plus (4,5) - student opisuje cele, dziedziny, teorie twórczości, charakteryzuje rozwój twórczości dziecka. Zna i przedstawia założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Zna i opisuje poszczególne kategorie zabawy oraz metodykę dydaktyki twórczości.
ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości– cele, dziedziny, teorie twórczości, rozwój twórczości dziecka, metodyka dydaktyki twórczości. Zna i rozumie założenia pedagogiki zabawy, opisuje rolę zabawy w rozwoju dziecka. Potrafi scharakteryzować i proponuje poszczególne kategorie zabawy, posiada.
Umiejętności:
ocena dst (3,0) – student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w projektowaniu prostych ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje proste techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje na poziomie dostatecznym zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując podstawowe sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.
ocena dst. plus (3,5) – student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w projektowaniu ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje proste techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje na poziomie dostatecznym zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując znane sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.
ocena db (4,0) – student projektuje ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Na poziomie dobrym planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując kreatywne sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.
ocena db plus (4,5) – student stosuje zdobytą wiedzę z zakresu pedagogiki twórczości i zabawy w celu stworzenia kreatywnych ćwiczeń i zabaw rozwijających twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi. Planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci wykorzystując oryginalne sposoby i metody pedagogiki zabawy i pedagogiki twórczości.
ocena bdb (5,0) – wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki twórczości i zabawy w celu stworzenia oryginalnych i kreatywnych zajęć dla dzieci. Potrafi ułożyć i przeprowadzić ćwiczenia i zabawy rozwijające twórczość dzieci, wykorzystuje techniki dyskusyjne w pracy z dziećmi.
Kompetencje:
ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Na niskim poziomie bierze udział w pracach grupy, sporadycznie wypowiada się na wybrany temat. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje na poziomie podstawowym. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym.
ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny, zabiera głos w dyskusji odnośnie wybranych tematów. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje w sposób dostateczny. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym.
ocena db (4,0) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które stara się zrealizować zgodnie z planem. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy.
ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowcy.
ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek wobec członków grupy i wykładowców.
Opis składowych oceny końcowej
Warunki zaliczenia przedmiotu:
1. obecność na ćwiczeniach
2. aktywność na zajęciach
3. zadania wykonywane w grupie i indywidualnie
Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: