Psychologia społeczna (PSYCH) WNP-PPWZ-PSSP
1. Podstawowe pojęcia i metody badań w psychologii społecznej
2. Postrzeganie świata (schematy, skrypty, teorie, heurystyki)
3. Postawy i ich zmiana
4. Uprzedzenia i stereotypy
5. Konformizm i samospełniające się proroctwa
6. Komunikacja werbalna i niewerbalna
7. Wpływ społeczny
8. Agresja
9. Zachowania prospołeczne
10. Grupa społeczna i jej wpływ na zachowanie jednostek
11. Afiliacja i atrakcyjność
12. Przyjaźń i miłość
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedzy: znajomość czynników wyznaczających więzi społeczne i relacje jednostki ze społeczeństwem, posiadanie wiedzy na temat oddziaływania na jednostkę wpływu społecznego i innych uwarunkowań społecznych kształtujących zachowanie człowieka i relacje międzyludzkie oraz rządzących nimi prawidłowości.
umiejętności: dokonywanie obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych, analiza przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społecznych w zakresie psychologii społecznej
kompetencji społecznych: chęć zdobywania i doskonalenia swojej wiedzy oraz umiejętności.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat psychologii społecznej jako nauki. Bardzo dobrze opisuje i analizuje działanie czynników kształtujących więzi społeczne i relacje jednostki ze społeczeństwem. Ma bardzo dobrą wiedzę o działaniu wpływu społecznego oraz innych uwarunkowań sytuacyjnych i społecznych kształtujących zachowanie człowieka i relacje międzyludzkie. Ma bardzo dobrą wiedzę na temat czynników psychologicznych związanych z funkcjonowaniem jednostki w grupie i w szerszym otoczeniu społecznym, a także czynników poznawczych, procesu kształtowania postaw, procesu podejmowania decyzji i wydawania sądów, komunikacji. Bardzo dobrze analizuje wskazane procesy i ich zależność od czynników psychologicznych i społecznych.
Na ocenę dobrą student posiada dobrą wiedzę na temat psychologii społecznej jako nauki. Dobrze opisuje i analizuje działanie czynników kształtujących więzi społeczne i relacje jednostki ze społeczeństwem. Ma dobrą wiedzę o oddziaływaniu wpływu społecznego oraz innych uwarunkowań sytuacyjnych i społecznych kształtujących zachowanie człowieka i relacje międzyludzkie. Ma dobrą wiedzę na temat czynników psychologicznych związanych z funkcjonowaniem jednostki w grupie i w szerszym otoczeniu społecznym, a także czynników poznawczych, procesu kształtowania postaw, procesu podejmowania decyzji i wydawania sądów, komunikacji. Dobrze analizuje wskazane procesy i ich zależność od czynników psychologicznych i społecznych.
Na ocenę dostateczną student posiada dostateczną wiedzę na temat psychologii społecznej jako nauki. Dostatecznie opisuje i analizuje działanie czynników kształtujących więzi społeczne i relacje jednostki ze społeczeństwem. Ma dostateczną wiedzę o oddziaływaniu wpływu społecznego oraz innych uwarunkowań sytuacyjnych i społecznych kształtujących zachowanie człowieka i relacje międzyludzkie. Ma dostateczną wiedzę na temat czynników psychologicznych związanych z funkcjonowaniem jednostki w grupie i w szerszym otoczeniu społecznym, a także czynników poznawczych, procesu kształtowania postaw, procesu podejmowania decyzji i wydawania sądów, komunikacji. Dostatecznie analizuje wskazane procesy i ich zależność od czynników psychologicznych i społecznych.
Na ocenę niedostateczną student posiada niedostateczną wiedzę na temat psychologii społecznej jako nauki. Niedostatecznie opisuje i analizuje działanie czynników kształtujących więzi społeczne i relacje jednostki ze społeczeństwem. Ma niedostateczną wiedzę o oddziaływaniu wpływu społecznego oraz innych uwarunkowań sytuacyjnych i społecznych kształtujących zachowanie człowieka i relacje międzyludzkie. Ma niedostateczną wiedzę na temat czynników psychologicznych związanych z funkcjonowaniem jednostki w grupie i w szerszym otoczeniu społecznym, a także czynników poznawczych, procesu kształtowania postaw, procesu podejmowania decyzji i wydawania sądów, komunikacji. Niedostatecznie analizuje wskazane procesy i ich zależność od czynników psychologicznych i społecznych.
Literatura
Aronson E., Wilson T.D., Akert R., Psychologia społeczna, Warszawa 2006;
Crisp J.R., Turner R.N, Psychologia społeczna, Warszawa 2015;
Zimbardo P.G., Gerrig, R.J., Psychologia i życie, warszawa 2012.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: