Pedagogika specjalna WNP-PPWZ-PS-MD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. - PPW_W03; Efekt przedmiotowy 2. - PPW_W08
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3. - PPW_U04; Efekt przedmiotowy 4. - PPW_U05
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 5. - PPW_K09
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki specjalnej; główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań; mapę stanowisk i podejść metodologicznych; zasady i normy etyczne projektowania i realizacji badań w zakresie pedagogiki specjalnej.
Efekt przedmiotowy 2. Student zna i rozumie uwarunkowania psychologiczno-społeczne funkcjonowania uczestników (dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi) działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej w edukacji elementarnej. Student zna i rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii w tym edukacji włączającej, a także sposobów realizacji zasady inkluzji. Student definiuje strukturę i funkcje systemu edukacji specjalnej (w tym edukacji włączającej).
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3. Student potrafi integrować i wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania złożonych zjawisk pedagogicznych.
Efekt przedmiotowy 4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz psychologii w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego, wychowawczego w przedszkolu i szkole.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 5. Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, budowania świadomości konieczności stałego samodoskonalenia się jako człowiek i nauczyciel.
Opis ECTS
ECTS [1 ECTS = 25 godz.]:
Udział w wykładzie - 23 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Czytanie literatury - 52 godz.
Przygotowanie do zaliczenia (1 semestr) - 30 godz.
Przygotowanie do egzaminu (2 semestr) - 40 godz.
Suma godzin - 150 [150/25 = 6]
Liczba ECTS: 6
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: