Podręczniki i programy w przedszkolu i szkole WNP-PPWZ-PPSC
Przedmiot omawia zasady i założenia prawne dotyczące wdrażania i zatwierdzania programów nauczania na etapie przedszkola oraz pierwszego etapu edukacyjnego. Omawia przykłady podręczników dopuszczonych przez MEN do realizacji w ramach kształcenia dzieci w przedszkolach i szkołach. Analizuje zawartość merytoryczną, warstwę graficzną, obszar dla realizacji przez dziecko/ucznia w wybranych, przykładowych podręcznikach. Omawia pakiety podręczników dla pracy z dziećmi na etapie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
PPW_W03 - posiada wiedzę w zakresie wyzwań, zadań i funkcji pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
PPW_U05 - potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki i metody pracy z dzieckiem/uczniem zgodnie z planowanym/realizowanym procesem wychowania i kształcenia
PPW_K08 - potrafi projektować i podejmować działania podnoszące jakość pracy przedszkola/szkoły
Kryteria oceniania
Ocena obecności i aktywności na zajęciach. Dopuszczalna jedna nieobecność. Powyżej jednej nieobecności, każda kolejna skutkuje obniżeniem oceny z przedmiotu o pół stopnia.
Ocena postawy studenta i jego przygotowania do zajęć.
Ocena prac realizowanych podczas zajęć.
Ocena końcowa będzie stanowiła wypadkową ocen cząstkowych otrzymanych przez studenta.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: