Psychologia edukacji i wychowania WNP-PPWZ-PEW
1. Podstawowe pojęcia psychologii edukacji i wychowania.
2. Podstawowe teorie i koncepcje psychologii wychowania i uczenia się.
3. Procesy poznawcze w nauczaniu i wychowaniu.
4. Procesy emocjonalno-społeczne w nauczaniu, uczeniu się i wychowaniu.
5. Wpływ różnic indywidualnych na planowanie nauczania i wychowania.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY
Student wie/zna
- czym zajmuje się psychologia edukacji i wychowania
- w jaki sposób procesy poznawcze oraz społeczno-emocjonalne wpływają na nauczanie i wychowanie
- sposoby wykorzystania różnic indywidualnych w kształtowaniu procesów wychowania i edukacji jednostki
Student umie
- wykorzystać zdobytą wiedzę w zakresie planowania i realizacji procesu wychowania
- wykorzystać zdobytą wiedzę w zakresie planowania i realizacji procesu edukacji
- dostosować swoje działania wychowawcze i edukacyjne do potrzeb i możliwości dziecka
Student chce
- rozwijać swoją wiedzę w zakresie psychologii edukacji i wychowania
- wprowadzać innowacje w procesach wychowania i edukacji, oparte na wiedzy psychologicznej
OPIS ECTS
Udział w wykładzie: 8 godz.
Zapoznanie się z literaturą: 20 godz.
Przygotowanie do egzaminu 20 godz.
Kryteria oceniania
KRYTERIA OCENIANIA
Na ocenę końcową składają się:
- obecność na zajęciach (20% oceny)
- egzamin (80% oceny)
90-100% – bdb
Student posiada szeroką wiedzę w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. Orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej. Potrafi odnieść swoją wiedzę do własnego życia zawodowego, a także wykorzystać ją w celu planowania i realizacji pracy wychowawczej i edukacyjnej z dzieckiem i/lub grupą.
80-89 – db+
Student posiada szeroką wiedzę w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. Dobrze orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej. Potrafi odnieść swoją wiedzę do własnego życia zawodowego, a także wykorzystać ją w celu planowania i realizacji pracy wychowawczej i edukacyjnej z dzieckiem lub grupą.
70-79 – db
Student posiada wiedzę w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. Dobrze orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej. Zwykle potrafi odnieść swoją wiedzę do własnego życia zawodowego, a także wykorzystać ją w celu planowania i (zazwyczaj) realizacji pracy wychowawczej i edukacyjnej z dzieckiem lub grupą.
60- 69 – dst+
Student posiada wiedzę w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. W stopniu wystarczającym orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej. Czasem potrafi odnieść swoją wiedzę do własnego życia zawodowego, a także wykorzystać ją w celu planowania i (zazwyczaj) realizacji pracy wychowawczej i edukacyjnej z dzieckiem lub grupą.
50-59 – dst
Student posiada wiedzę w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. W stopniu wystarczającym orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej. Czasem potrafi odnieść swoją wiedzę do własnego życia zawodowego, a także wykorzystać ją w celu planowania realizacji pracy wychowawczej i edukacyjnej z dzieckiem lub grupą.
0-50 – ndst
Student nie posiada podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie podstaw psychologii edukacji i wychowania.
Literatura
Liberska, H., Trempała, J. (red.). (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. Warszawa: PWN.
Strelau, J. (red.). (2005). Psychologia. Podręcznik akademicki (T.3). Gdańsk: GWP.
Łobocki M. (red.). (1994). Psychologia humanistyczna a wychowanie. Lublin: Wyd. UMCS.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: