Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu i klasach 1-3 WNP-PPWZ-MEZC
Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę dotyczącą programowania, planowania oraz realizacji zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Umożliwienie studentowi interpretowania założeń metod i form nauczania treści stanowiących o dbałości o zdrowie własne i innych. Analiza podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz edukacji w klasach I-III szkoły podstawowej w zakresie założeń edukacji zdrowotnej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: 3 ECTS
30 godzin synchronicznego kontaktu z nauczycielem;
20 godzin - pracy własnej studenta - przygotowanie do zajęć;
25 godzin - praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | W cyklu 2024/25_Z: 3 ECTS
30 godzin synchronicznego kontaktu z nauczycielem;
20 godzin - pracy własnej studenta - przygotowanie do zajęć;
25 godzin - praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | W cyklu 2022/23_Z: 3 ECTS
15 godzin synchronicznego kontaktu z nauczycielem;
30 godzin - pracy własnej studenta - przygotowanie do zajęć;
30 godzin - praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student używa podstawowej terminologii z zakresu edukacji zdrowotnej, prezentuje podstawową wiedzę z tego zakresu.
Umiejętności:
Student potrafi skonstruować scenariusz zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, prezentuje zajęcia w grupie studentów.
Kompetencje społeczne:
Student jest świadomy swojej roli w grupie jako wzór dla uczniów i potrafi ich w sposób efektywny zmotywować do pracy. Zdaje sobie sprawę z powagi swojej pracy jako pedagoga i na zajęcia zawsze przychodzi przygotowany i gotowy na sytuacje niespodziewane.
Kryteria oceniania
Po zakończonym czasie realizacji przedmiotu Student:
- na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie umie wykorzystywać podstawowych informacji z zakresu problematyki przedmiotu
- na ocenę 3 (dst.): zna i poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;
- na ocenę 3+ (dst plus): zna i poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych informacji z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;
- na ocenę 4 (db.): zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe informacje z zakresu problematyki przedmiotu, potrafi je porównać oraz zastosować w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;
- na ocenę 4+ (db plus): zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe i rozszerzone informacje z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;
- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: