Literatura dla dzieci WNP-PPWZ-LDD
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentek i studentów w podstawową wiedzę z zakresu literatury dziecięcej oraz wykształcenie umiejętności doboru literatury do potrzeb wychowawczych, terapeutycznych, edukacyjnych, rozrywkowych odbiorców w młodszym wieku.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student w zakresie wiedzy:
W01. zna wyróżniki literatury dziecięcej i młodzieżowej
W02. omawia proces inicjacji literackiej i komunikacji literackiej małego dziecka
W03. potrafi omówić rozwój literatury dziecięcej w perspektywie historycznej,
W04. wyróżnia koncepcje wychowania zawarte w literturze dla dzieci,
W05. zna podstawowe formy gatunkowe tejże literatury, jej tematykę i główne motywy, a także najważniejsze pozycje kanonu literatury dziecięcej
W06. posiada wiedzę dotyczącą problematyki ilustracji i edytorstwa książek dla dzieci i młodzieży.
Student w zakresie umiejętności:
U01. potrafi dokonać analizy i intepretacji wybranych dzieł literatury dziecięcej
U02. potrafi skonstruować bajkę terapeutyczną
U03 potrafi dobrać literaturę i książki dziecięce w odniesieniu do współczesnych problemów społecznych i wychowawczych
Student w zakresie kompetencji społecznych
K01. jest gotów do kształtowania zachowań i postaw dzieci (uczniów) wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
1. aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym: pełne przygotowanie do zajęć (czytanie zadanych lektur oraz tekstów krytycznych), branie udziału w dyskusji oraz opracowanie zadania zaliczeniowego (p.2).
- dopuszczalna jest jedna nieobecność. Dodatkową nieobecność należy zaliczyć po wcześniejszym uzgodnieniu z prowadzącą zajęcia. W przypadku, gdy absencja studentki/a na zajęciach wyniesie 8 godzin zajęciowych (4 spotkania), nie ma możliwości odrobienia zajęć, student nie uzyskuje zaliczenia przedmiotu;
2. napisanie eseju na zadany temat lub nagranie w formacie audio lub video bajki terapeutycznej lub przedstawienie prezentacji - zagadnienia problemowego oraz obligatoryjnie zaliczenie testu z wiedzy o literaturze dla dzieci (wybór formy zaliczenia musi być uzgodniony z prowadzącym zajęcia).
Weryfikacja efektów uczenia:
W01-W06 - test z wiedzy o literaturze, esej/prezentacja/opracowanie bajki terapeutycznej
U01-U03 - ocena bieżąca (dyskusje, aktywne uczestnictwo), esej/prezentacja/opracowanie bajki terapeutycznej
K01 - ocena bieżąca (dyskusje, zadania zajęciowe), esej/prezentacja/opracowanie bajki terapeutycznej
Ocena dostateczna
Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga, ale prezentuje w stopniu ograniczonym, niewyczerpująco charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, student osiąga na poziomie dostatecznym (w pracach znajdują się liczne błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych - wykazuje je w pełnym stopniu.
Ocena dostateczna plus
Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga, dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, jednak nadal niewyczerpujące, a w pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się błędy i braki. Prezentuje zakładane efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych.
Ocena dobra
Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka prezentuje w stopniu dobrym, wyczerpująco, choć nie bez błędów i luk charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, student/ka osiąga na poziomie dobrym (w pracach znajdują się jednak błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty uczenia się.
Ocena dobra plus
Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga. Stopień opanowania zakładanych efektów uczenia się est większy - dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, wyczerpujące, dopuszczalne są drobne pomyłki. W pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się nieliczne błędy. Prezentuje zakładane efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych, dodatkowo aktywnie poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności.
Ocena bardzo dobra
Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka prezentuje wyczerpująco, charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia w sposób wyróżniający. Dodatkowo dokonuje analiz zarówno na poziomie przedmiotowym, jak i na metapoziomie. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac własnych studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, osiąga w stopniu bardzo dobrym. W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty. Student/ka poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: