Praktyka II stopnia w szkole podstawowej (klasy I-III) WNP-PPW-PRIISPIV-KB
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna podstawę programową edukacji przedszkolnej/wczesnoszkolnej; podstawy prawne i organizacyjne oświaty w przedszkolu/na pierwszym etapie edukacji.
Student zna specyfikę pracy w edukacji przedszkolnej/wczesnoszkolnej obejmująca metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w przedszkolu/szkole.
Student posiada wiedzę na temat wspierania rozwoju dziecka i kształtowania jego kompetencji poznawczych, społecznych i emocjonalnych.
Student posiada wiedzę pedagogiczną, psychologiczną wykorzystywaną w procesie wychowania i kształcenia.
Student zna zakres zadań i obowiązków pracowników placówki (zwłaszcza na stanowisku wychowawcy, nauczyciela); zna zasady BHP w miejscu odbywania praktyki.
Umiejętności:
Student potrafi projektować i prowadzić innowacyjne, twórcze zajęcia/lekcje z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III sprzyjające rozwojowi osobowości dziecka.
Student potrafi indywidualizować pracę z dzieckiem/uczniem w procesie zdobywania wiedzy, kształtowania umiejętności uczenia się.
Student potrafi stosować zróżnicowane metody i formy pracy, wykorzystywać tradycyjne i nowoczesne środki dydaktyczne oraz posługiwać się technologią cyfrową wspomagającą proces uczenia się.
Student potrafi prowadzić działania sprzyjające budowaniu kompetencji pracy w grupie rówieśniczej/klasie szkolnej.
Student potrafi pracować z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i nieharmonijnym tempie rozwoju w zakresie edukacji włączającej.
Student potrafi prowadzić zajęcia o charakterze opiekuńczo - wychowawczym/pozalekcyjne
Student potrafi sprawnie komunikować się i współpracować z nauczycielami i ze specjalistami pracującymi w przedszkolu/szkole, rodzicami i innymi pracownikami placówki.
Student prezentuje postawę zaangażowania, współdziałania podczas praktyki; wzorowo wywiązuje się z obowiązków, jest punktualny i odpowiedzialny w czasie realizacji praktyki.
Student w czasie prowadzenia zajęć/lekcji potrafi tworzyć atmosferę współpracy, życzliwości i wzajemnego szacunku.
Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie analizować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne w świetle wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii.
Kompetencje społeczne:
Student prezentuje postawę etyczną właściwą w zawodzie nauczyciela.
Student rozumie konieczność ciągłego doskonalenia zawodowego i współdziałania w gronie pedagogicznym w celu tworzenia środowiska edukacyjnego będącego miejscem rozwoju dziecka/ucznia.
Student jest gotów do utożsamiania się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: