Metodyka edukacji matematycznej w kl. 1-3 WNP-PPW-MEMC-EK
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności dydaktycznych i kompetencji do pracy nauczycielskiej w klasach I-III w zakresie prowadzenia zajęć z edukacji matematycznej; rozumienie procesu rozwoju kształtowania pojęć matematycznych w wieku 6-10 lat; poznanie sposobów projektowania twórczych jednostek tematycznych z wykorzystaniem środków dydaktycznych i zasobów internetowych (z użyciem tablicy multimedialnej) wspierających aktywność dziecka.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Udział w zajęciach - 30 godz.
Przygotowanie do zajęć : 30 godz.
Przygotowanie scenariusza zajęć i prowadzenie lekcji: 10 godz.
Przygotowanie opisu analizy obserwowanych zajęć: 20 godz.
Powtórzenie do zaliczenia - 10 godz.
Łącznie 100 godz. = 4 ECTS | W cyklu 2023/24_Z: Udział w zajęciach - 15 godz.
Przygotowanie .do zajęć, czytanie literatury - 20 godz.
Przygotowanie do zaliczenia - 10 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Łącznie 50 godz. = 2 ECTS (w semestrze zimowym) | W cyklu 2022/23_Z: Udział w zajęciach - 15 godz.
Przygotowanie .do zajęć, czytanie literatury - 20 godz.
Przygotowanie do zaliczenia - 10 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Łącznie 50 godz. = 2 ECTS (w semestrze zimowym) |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EW-1 student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki,
EW-2 charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji
EW-3 - zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej
Umiejętności:
EU-1 potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat
EU-2 potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej, przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne, posługiwać się nowoczesnymi technologiami wspierającymi proces uczenia się dziecka.
Kompetencje społeczne:
EK-1 ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych
EK-2 odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. Prezentuje wysoki poziom kultury osobistej.
Kryteria oceniania
Wiedza:
ocena dst (3,0) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej
ocena dst. plus (3,5) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, ; charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej
ocena db (4,0) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej
ocena db plus (4,5) - student definiuje cele ogólne i szczegółowe edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna i w sposób krytyczny analizuje podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej
ocena bdb (5,0) - student w wyczerpujący sposób definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, wymienia wszystkie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji i rozumie ich sens, zna i w sposób krytyczny analizuje podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej
Umiejętności:
ocena dst (3,0) - student potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat ; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej;potrafi przygotować proste pomoce dydaktyczne i na poziomie podstawowym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające proces uczenia się dziecka.
ocena dst. plus (3,5) - student student potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować podstawowe pomoce dydaktyczne na poziomie dostatecznym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające proces uczenia się dziecka.
ocena db (4,0) - student potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat ; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych.
ocena db plus (4,5) - student student potrafi krytycznie analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych., sprawnie obsługuje tablicę interaktywną.
ocena bdb (5,0) - ;student potrafi krytycznie analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat; potrafi stosować różne innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować kreatywne pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych na tablicy interaktywnej.
Kompetencje:
ocena dst (3,0) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.
ocena dst. plus (3,5) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.
ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.
ocena db plus (4,5) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.
ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się wysoką dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: