Edukacja zdrowotna w przedszkolu i szkole WNP-PPW-EZPSW-IG
Przedmiot skupia się na omówieniu zagadnień z zakresu zdrowia i choroby prezentując ich definicyjne ujęcie. Prezentuje obszar i zadania edukacji zdrowotnej
Zajęcia skupiają się na omówieniu również promocji i prewencji w zakresie zdrowia zarówno w ujęciu definicyjnym jak i funkcjonalnym (w tym zagrożeń w obszarze zdrowia biopsychospołecznego dzieci i młodzieży). Wreszcie prezentuje podstawy pierwszej pomocy przedinterwencyjnej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
EK1. Wskazuje i tłumaczy różnice pomiędzy promocją zdrowia a profilaktyką i edukacją zdrowotną oraz implikacje praktyczne z nich wynikające. Charakteryzuje obszary działania i metody stosowane w promocji zdrowia oraz identyfikuje strategie promocji zdrowia o zasięgu lokalnym, narodowym i międzynarodowym.
EK2. Charakteryzuje inicjatywy, charakter działań w promocji zdrowia w perspektywie lokalnej, narodowej i międzynarodowej oraz omawia zasady budowania programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
EK3. Właściwie dobiera i wykorzystuje dostępne narzędzia do oceny czynników biologicznych, społeczno-ekonomicznych i kulturowo-środowiskowych, warunkujących stan zdrowia jednostki i społeczeństwa.
Kryteria oceniania
na ocenę 2 (ndst.): nie umie wykorzystywać podstawowych informacji
- na ocenę 3 (dst.): poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji;
- na ocenę 4 (db.): poprawnie wykorzystuje informacje oraz potrafi je porównać;
- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: