Warsztat pedagogiczny - Wychowanie w nauczaniu Kościoła WNP-PEZ-WPW-SD
Wychowanie w nauczaniu Kościoła jest jednym z najbardziej ciekawych zagadnień, jeśli uwzględni się trzy perspektywy: historię, teraźniejszość i przyszłość. Zwłaszcza historia pokazuje ogromny wkład Kościoła w rozwój myśli pedagogicznej, która wraz ze zmianami zwłaszcza cywilizacyjnymi otrzymywała nowe oblicze. Niniejszy warsztat, z aktywnym udziałem studentów pokazuje, na ile Kościół był głównym inspiratorem i realizatorem tych przemian, a na ile konsumował wypracowane już na zewnątrz rozwiązania. Niezależnie od oceny bardzo cenna pozostaje wiedza dotycząca ewolucji, jaka dokonała się na przestrzeni wieków w pedagogicznej refleksji Kościoła w zakresie definicji, celów , podmiotów, metod i środków wychowania. Posiadanie tej wiedzy jest ważne dla rzetelnego poznania wkładu Kościoła w wychowanie w perspektywie historycznej, jak też możliwości w teraźniejszości i na przyszłość. Przy tej okazji otwiera się możliwość bliższego przyjrzenia się instytucjom- ich współpracy, przez które Kościół realizuję misję wychowania.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EW 1 - Student potrafi wskazać podstawowe źródła wychowawczego posłannictwa Kościoła
EW 2- Student posiada wiedzę dotyczącą wkładu Kościoła w rozwój myśli pedagogicznej..
Umiejętności:
EU 1 - Po zakończeniu studiów student potrafi uzasadnić wkład Kościoła w refleksję nad wychowaniem
EU 2 - Wykorzystuje podstawową wiedzę na temat wychowawczego posłannictwa Kościoła w celu analizowania i interpretowania problemów wychowawczych i motywów zachowań.
ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.]:
- zajęcia - 15 godz.
- indywidualna lektura tekstów 40,
przygotowanie i omówienie prezentacji: 25 godz.
- przygotowanie do zaliczenia końcowego: 20 godz.
suma godzin: 100 [100/25=4]
liczba ECTS: 4
Kryteria oceniania
3.0 - Umie scharakteryzować źródła wychowawczej misji Kościoła.
3.5 - Prezentuje zasadnicze kwestie dotyczące refleksji Kościoła nad wychowaniem, z podkreśleniem zachodzącej w tym względzie ewolucji myśli.
4.0 - Potrafi przedstawić uporządkowaną wiedzę na temat aktywności papieży w promowaniu wychowawczej myśli Kościoła.
4.5 – Potrafi wskazać pozakościelne źródła determinujące katolicką myśl wychowawczą Kościoła.
5.0 - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych wychowawczego posłannictwa Kościoła w świecie, zarówno w aspekcie historycznym, jak też wyzwań teraźniejszości i przyszłości.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: