Współczesne koncepcje pedagogiki przedszkolnej WNP-PEZ-WKPP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student:
1. potrafi sformułować istotę współczesnych celów, zadań i funkcji edukacji przedszkolnej w ujęciu pedagogiki humanistycznej i personalizmu pedagogicznego;
2. charakteryzuje psychofizyczne właściwości rozwoju oraz potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym;
Umiejętności:
Student:
1. potrafi aplikować teoretyczną wiedzę na proces rozwiązywania problemów wychowawczych, charakterystycznych dla wieku przedszkolnego
2. interpretuje zasady wychowania w przedszkolu,
4. analizuje formy aktywności dziecka oraz formy organizacyjne pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu w aspekcie ich treściowej i metodycznej integracji
Kompetencje społeczne:
Student:
1. uzasadnia konieczność modyfikowania oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka
Punkty ECTS:
Udział w zajęciach: 15 h: 0,5 ECTS
Aktywna realizacja ścieżki kształcenia, w tym zamieszczanych materiałów i aktywności weryfikujących realizację programu kurs na platformie Moodle - 25/ 35 - h 1/1,5 ECTS
Samodzielne studiowanie literatury, przygotowanie do zajęć 25/35 h - 1/1,5 ECTS
Kryteria oceniania
Od studenta wymagane są:
- obecność na zajęciach - max 1 nieobecność (należy uzupełnić zadania z Moodla oraz Teams)
- przygotowanie do zajęć
- aktywny udział w w zajęciach on-line
- aktywna realizacja ścieżki kształcenia, w tym zamieszczanych materiałów, projektów, ćwiczeń, zadań, testów i quizów i in. na platformie Moodle oraz Teams
Wszystkie zadania i in. do wykonania zamieszczane na platformie Moodle oraz Teams są obowiązkowe dla wszystkich studentów.
Na podstawie liczby punktów za poszczególne aktywności w systemie Moodle oraz Teams zostanie ustalona ocena końcowa.
Kryteria oceniania:
Ocena bdb (5): 90-100 % średnia możliwych do zdobycia (podczas całego kursu) punktów
ocena db +(4+): 89-80 %
ocena db (4) 79-70 %
ocena dst+ (3 +) 69-60 %
ocena dst (3) 59-50%
na ocenę dst (3) - student w ograniczonym zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych ( 50 % -59 % średnia punktów możliwych do zdobycia podczas całego kursu.)
na ocenę dst+ (3+) student w niepełnym zakresie zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych; 69-60 % średnia punktów możliwych do zdobycia podczas całego kursu.
na ocenę db (4) – student zadowalająco zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych; 79-70 % średnia punktów możliwych do zdobycia podczas całego kursu
na ocenę db+ (4+) - student wnikliwie i efektywnie zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych; 89-80 % średnia punktów możliwych do zdobycia podczas całego kursu
na ocenę bdb (5) - student dogłębnie i refleksyjnie zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych; 90-100 % średnia punktów możliwych do zdobycia podczas całego kursu)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
LZe względu na zdalny charakter zajęć, wybrane teksty, artykuły itp. będą na bieżąco udostępnione studentom na platformie Moodle oraz Teams.
Literatura podstawowa
Bogdanowicz A. Kasica A., Ruch rozwijajacy dla wszystkich, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2009
Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu, Wydawnictwo Harmonia Universalis, Gdańsk 2014,
Guz S., Andrzejewska J. (red. ), Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2005,
Karowska_Struczyk M., Edukacja w przedszkolu. W poszukiwaniu innych rozwiązań, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012,
Karwowska-Struczyk M., Sobierańska D., Szpotowicz M., Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Badania, opinie, inspiracje, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2011
Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, Instytut Wydawniczy Erica, Warszawa 2012,
Łaciak B., Świat społeczny dziecka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1998,
Miksza M., Zrozumieć Montessori, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2014,
Problemy wychowawcze w przedszkolu, praca zbiorowa, Wydawnictwo Raabe, Warszawa 2012,
Literatura uzupełniającaL
Reddy L.A., Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka. Interwencje przez zabawę, PWN, Warszawa 2014,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: