Teoria kształcenia WNP-PEZ-TKK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu:
- założenia teorii wychowania, uczenia się i nauczania, kształcenia, opieki, w tym usytuowanie teorii kształcenia w zakresie pedagogiki, przedmiot i zadania teorii kształcenia oraz relacje dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych,
- zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego,
- współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia,
- zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej, kompetencje i wymagania dotyczące pracy nauczyciela, pedagoga, wychowawcy, konieczność projektowania działań edukacyjnych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów, potrzebę i sposób wyrównywania szans edukacyjnych.
Student potrafi:
- rozpoznawać różnorodne zjawiska i problemy, w oparciu o wiedzę z różnych źródeł, w szczególności teorię z zakresu pedagogiki, jak również jej subdyscyplin,
- pracować z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do potrzeb i możliwości jednostek,
- pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wdrażając działania innowacyjnej.
Student gotów jest do respektowania dyrektyw metodycznych w działaniach praktycznych, doskonalenia swoich umiejętności i kompetencji w tym zakresie.
Opis ECTS:
udział w zajęciach – 8,
praca własna:
- wykonywanie zadań po zajęciach – 16,
- przygotowanie do zajęć (lektura tekstów) – 22,
- rozwiązywanie quizów do lektur – 4.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: