Seminarium licencjackie WNP-PEZ-SLIII-EW3
Celem zajęć jest merytoryczna pomoc studentom piszącym samodzielnie autorskie prace licencjackie (forma indywidualna zróżnicowana), uświadomienie znaczenia systematycznej pracy w zakresie operowania podstawowymi kategoriami historycznymi: czasem, przestrzenią, ciągłością, zmiennością oraz prawidłowego zastosowania metody badań, rozumnego/odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i opracowań naukowych, formułowania wniosków wraz z ich opracowaniem.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Opis efektów kształcenia:
WIEDZA:
1. Student zna elementarną terminologię stosowaną w pedagogice/naukach o wychowaniu.
2. Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk, zna subdyscypliny pedagogiki/nauk o wychowaniu (zwłaszcza historię edukacji - subdyscyplinę pogranicza pedagogiki i historii).
3. Student ma elementarną wiedzę metodologiczną dotyczącą badań pedagogicznych (struktura pracy, cel i zakres badań, granice chronologiczne i terytorialne, baza źródłowa, problemy badawcze, metody i techniki badawcze, przypisy, bibliografia).
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki (szczególnie historii edukacji - subdyscypliny pogranicza historii i pedagogiki) w celu analizy oraz interpretacji problemów edukacyjnych.
2. Student posiada elementarne umiejętności badawcze umożliwiające prowadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi formułować tezy, wnioski, zaprezentować wyniki badań.
3. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie (i realizuje) potrzebę rozwoju osobistego, wyznacza kierunki własnego rozwoju, kształcenia, samodyscypliny.
2. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.
3. Student rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności, potrafi samodzielnie wykorzystywać dostępne mu źródła i opracowania.
Kryteria oceniania
Ocena ciągła uwarunkowana czynną obecnością (obowiązkową) na zajęciach (seminarium licencjackie), systematyczną pracą nad dobrą/bardzo dobrą jakością merytoryczną i redakcyjną pracy licencjackiej, którą student/studentka przygotowuje systematycznie i samodzielnie pod kierunkiem promotorki.
Warunkiem zaliczenia seminarium licencjackiego w semestrze letnim 2020/2021 (pierwszym w trzysemestralnym procesie pisania pracy licencjackiej) było zapoznanie się z literaturą metodologiczną, zgromadzenie podstawowej bazy źródłowej, wykreowanie tematu i jego uzasadnienia oraz struktury (roboczej) pracy licencjackiej. Warunkiem uzyskania zaliczenia w semestrze zimowym 2021/2022 (drugim w trzysemestralnym procesie pisania pracy licencjackiej) było napisanie dwóch rozdziałów autorskiej pracy licencjackiej. Natomiast warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze letnim 2021/2022 (ostatnim na studiach licencjackich) było przedłożenie do oceny (w terminie podanym podczas zajęć) całej autorskiej pracy licencjackiej napisanej pod kierunkiem promotorki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: