Seminarium licencjackie WNP-PEZ-SLIII-AKP3
1. Charakterystyka obszarów mogących stanowić przedmiot pracy dyplomowej:
A. PRACA ZAWODOWA I KARIERA – TRENDY, WYZWANIA:
- przemiany w charakterze i organizacji pracy ludzkiej;
- kariera w warunkach zmiennego modelu zatrudnienia;
- sytuacja absolwentów na współczesnym rynku pracy.
B. PRZYGOTOWANIE I ZDOLNOŚĆ DO ZATRUDNIENIA:
- aktywność edukacyjna i prozawodowa młodzieży;
- nietypowe, kreatywne przestrzenie (do) edukacji;
- przedsiębiorczość w rzeczywistości szkolnej.
C. ORIENTACJA ZAWODOWA, DORADZTWO ZAWODOWE:
- preorientacja i zainteresowanie dzieci pracą zawodową;
- organizacja doradztwa edukacyjno – zawodowego;
- współpraca w zakresie orientacji i doradztwa zawodowego.
2. Zagadnienia metodologiczne przydatne w pisaniu pracy licencjackiej.
3. Struktura pracy dyplomowej.
4. Badania - ich projektowanie i przeprowadzenie w terenie.
5. Analiza ilościowa oraz jakościowa wyników badań własnych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EU_01 Student zna i rozumie terminologię używaną w pedagogice, jej źródła oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych;
EU_02 Student zna i rozumie miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi;
EU_03 Student zna i rozumie możliwości projektowania oraz prowadzenia badań w pedagogice, zna pojęcia i rodzaje problemów badawczych, hipotez, zmiennych, metod, technik i narzędzi badawczych.
UMIEJĘTNOŚCI:
EU_01 Student potrafi zdobywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i pokrewnych dyscyplin oraz rozwijać swoje profesjonalne umiejętności analityczne, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym);
EU_02 Student potrafi analizować przykładowe badania oraz konstruować i prowadzić proste badania pedagogiczne; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki, wskazywać kierunki dalszych badań.
KOMPETENCJE:
EU_01 Student jest gotowy do zachowania się w sposób profesjonalny i prowadzenia badań zgodnie z dyrektywami metodologicznymi.
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów:
- Obserwacja aktywności Studenta/Studentki (podczas seminarium - nie dotyczy roku akademickiego 2022/2023)
(NP1_W1; NP1_W02; NP1_W12; NP1_U02; NP1_U06; NP1_K17);
- Przygotowanie wymaganych części pracy licencjackiej w wyznaczonych terminach
(NP1_W1; NP1_W02; NP1_W12; NP1_U02; NP1_U06; NP1_K17).
3 rok - zaliczenie seminarium wymaga obecności na zajęciach* i systematycznej prezentacji efektów (części) pracy: a. dopracowania części teoretycznej pracy dyplomowej oraz b. założeń metodologicznych badań własnych i c. przeprowadzenia badań (semestr zimowy); obecności na zajęciach* i systematycznej prezentacji efektów (części) pracy oraz napisania pracy licencjackiej odpowiadającej założeniom pracy naukowej (semestr letni).
*możliwe są 2 nieusprawiedliwione nieobecności (nie dotyczy roku akademickiego 2022/2023)
Na ocenę dostateczną – Osoba uczestnicząca w seminarium w stopniu podstawowym przyswoiła wiadomości związane z problematyką pracy oraz ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice. Potrzebuje dużej pomocy podczas pisania pracy, w tym tworzenia koncepcji badawczej oraz interpretacji danych z badań.
Na ocenę dostateczną plus - Osoba uczestnicząca w seminarium w stopniu więcej niż dostatecznym opanowała wiadomości związane z problematyką pracy oraz ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice. Wymaga pomocy podczas tworzenia koncepcji badawczej oraz interpretacji danych z badań.
Na ocenę dobrą - Osoba uczestnicząca w seminarium posiada zadowalający zakres wiadomości związanych z problematyką pracy oraz dużą wiedzę i umiejętności z zakresu pisania pracy (wykorzystuje m.in. różnorodne ujęcia teoretyczne problemu), projektowania i prowadzenia badań w pedagogice. Samodzielnie opracowuje koncepcję badań oraz interpretuje dane z badań.
Na ocenę dobrą plus - Osoba uczestnicząca w seminarium w stopniu więcej niż dobrym opanowała wiadomości związane z problematyką pracy oraz posiada dużą wiedzę i umiejętności z zakresu pisania pracy (wykorzystuje m.in. różnorodne ujęcia teoretyczne problemu), projektowania i prowadzenia badań w pedagogice. Samodzielnie opracowuje koncepcję badań oraz interpretuje dane z badań, prezentując też wnioski o charakterze praktycznym.
Na ocenę bardzo dobrą - Osoba uczestnicząca w seminarium posiada duży zakres wiadomości związanych z problematyką pracy oraz dużą wiedzę i umiejętności z zakresu pisania pracy (wykorzystuje m.in. różnorodne ujęcia teoretyczne problemu), projektowania i prowadzenia badań w pedagogice. Samodzielnie opracowuje koncepcję badań oraz szczegółowo interpretuje dane z badań, prezentując też wnioski o charakterze praktycznym. Studenta/Studentkę cechuje bardzo duże zaangażowanie w przygotowanie pracy dyplomowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: