Seminarium licencjackie WNP-PEZ-SL2ZB
Zagadnienia teoretyczne z zakresu pedagogiki, pedagogiki społecznej, opiekuńczej oraz studiowanej specjalności. Informacje na temat pisania pracy naukowej. Budowa pracy naukowej. Przypisy do tekstu. Wybór tematu i konceptualizacja badań. Wstępne informacje na temat opracowania zagadnień metodologicznych, konstruowania narzędzi badawczych, przeprowadzenia badań i analizy statystycznej uzyskanych wyników. Opracowanie teoretyczne przedmiotu badań.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Ek 1. Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie charakteryzuje struktury pracy licencjackiej i nie wskazuje obszaru własnych zainteresowań badawczych.
- na ocenę 3 (dst.) Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych, .
- na ocenę 4 (db.) Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych.
- na ocenę 5 (bdb.) Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych. Jasno i precyzyjnie dobiera bazę źródłową do zakreślonego obszaru badań.
Ek2. Zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie zna zasad przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.
- na ocenę 3 (dst.) Student zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.
- na ocenę 4 (db.) Student zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii. Wie jak prawidłowo wykonywać przypisy.
- na ocenę 5 (bdb.) Student zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii. Wie jak prawidłowo wykonywać przypisy. Przy pisaniu pracy zachowuje zasady edytorskie i dba o styl pracy.
Umiejętności:
Ek 3. Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi i zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie potrafi przygotować projektu pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi.
- na ocenę 3 (dst.) Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi.
- na ocenę 4 (db.) Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi. Potrafi zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy.
- na ocenę 5 (bdb.) Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi. Potrafi zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy. Potrafi uzasadnić dobór określonej bibliografii.
Ek 4. Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy, posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu, zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych, przeprowadzić badania ilościowe lub jakościowe w wybranych placówkach edukacyjnych.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie potrafi przygotować rozdziału teoretycznego, metodologicznego i empirycznego pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu.
- na ocenę 3 (dst.) Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu.
- na ocenę 4 (db.) Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu. Zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych.
- na ocenę 5 (bdb.) Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu. Zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych. Przeprowadzić badania ilościowe lub jakościowe w wybranych placówkach edukacyjnych.
Kompetencje:
Ek 5. Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych, jest świadomy istnienia wymiaru etycznego w badaniach naukowych.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie wykazuje otwartej, krytycznej postawy wobec badania zjawisk edukacyjnych.
- na ocenę 3 (dst.) Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych.
- na ocenę 4 (db.) Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych.
- na ocenę 5 (bdb.) Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych. Jest świadomy istnienia wymiaru etycznego w badaniach naukowych.
Kryteria oceniania
Ćwiczenia, dyskusja, referaty, praca z książką.
Semestr II - napisanie dwóch rozdziałów;
Semestr III - ukończenie pracy
Literatura
W. Szczęsny, Metodyka badań pedagogicznych i pisania prac dyplomowych, Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2008; M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2009; D. Kubinowski, M. Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2006.
Literatura uzupełniająca: W. Ciczkowski (red.), Prace promocyjne z pedagogiki. Skrypt dla uczestników seminarium licencjackiego, magisterskiego, doktoranckie, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurkiego, Olsztyn 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: