Seminarium magisterskie WNP-PEZ-SEM-MGR2-BG
W ramach seminarium magisterskiego student uczy się jak zastosować wiedzę teoretyczną i metodologiczną w praktyce badawczej, jak sformułować temat pracy, dokonać doboru pozycji bibliograficznych, zdefiniować podstawowe pojęcia, postawić problemy badawcze i hipotezy. Podejmuje także decyzje związane z doborem metod i narzędzi, konstruuje własne narzędzia badań, dokonuje doboru próby badawczej i określa czas, miejsce i warunki badań. Analizuje materiał badawczy, wyciąga wnioski i weryfikuje przyjęte wcześniej hipotezy. W finale przedkłada napisana pracę magisterską i przygotowuje się do jej obrony.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
W ramach seminariów magisterskich student:
zdobywa podstawową wiedzę o przedmiocie badań i wiedzę z zakresu metodologii badań,
potrafi zastosować ją w praktyce badawczej,
kompetentnie formułuje wnioski końcowe.
ECTS:
60 godzin seminariów mgr łącznie (po 15 w każdym semestrze),
50 godzin studiowania literatury przedmiotu,
30 godzin na przygotowanie koncepcji prac mgr,
50 godzin na operacjonalizację, konstruowanie narzędzi i realizację badań,
50 godzin na analizę wyników badań i wnioski,
100 godzin na pisanie pracy mgr
Literatura
E. Babbie: Podstawy badań społecznych.
E. Babbie: Badania społeczne w praktyce.
T. Pilch, T. Bauman red.: Zasady badań pedagogicznych.
W. Zaczyński: Praca badawcza nauczyciela.
T. Pilch red.: Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku.
Literatura przedmiotu badań.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: