Seminarium magisterskie WNP-PEZ-SEM-MGR1-JN
Treści merytoryczne: student zostaje zapoznany z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi praw autorskich. Ponadto uczestnicy zajęć poznają technikę pisania pracy naukowej, sposoby gromadzenia literatury i jej wykorzystania. Wspólne dla całej grupy rozwiązywanie problemów naukowych, pomagających w napisaniu pracy magisterskiej oraz indywidualne konsultacje.
Metody oceny: podstawą uzyskania zaliczenia seminarium magisterskiego jest przedstawienie zrealizowania odpowiedniej partii materiału.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EU 01 - student zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych
EU 04 – student zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki
EU 25 – student posiada wiedzę dotyczącą sposobu funkcjonowania różnych instytucji wychowawczych oraz relacji zachodzących między tymi środowiskami
Umiejętności:
EU 02- student potrafi integrować wiedzę teoretyczną zakresu pedagogiki z dyscyplinami z nią powiązanymi w celu analizy problemów oraz diagnozowanie i projektowanie działań praktycznych
EU 05 – student przygotowuje i prowadzi badania, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i narzędzia badawcze, właściwie analizuje, interpretuje i wyciąga wnioski oraz wskazuje kierunki dalszych badań
Kompetencje:
EU 01 – student ustawicznie pogłębia swoją wiedzę i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju oraz budowania warsztatu pracy pedagoga i badacza
Udział w seminarium - 15
Studiowanie literatury - 30
Konsultacje - 15
Przygotowanie do napisania metodologii badań własnych - 30
Suma godz.: 90
Liczba ECTS: 5
Kryteria oceniania
Wiedza (EK 1-2):
Ocena 2 (ndst): student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie metod badań ilościowych i jakościowych, nie potrafi samodzielnie dobrać i opracować narzędzi badawczych do rozwiązania postawionych problemów badawczych.
Ocena 3 (dost): student posiada w ograniczonym stopniu podstawową wiedzę w zakresie metod badań ilościowych i jakościowych, potrafi samodzielnie dobrać i opracować narzędzie badawcze do rozwiązania postawionych problemów badawczych.
Ocena 4 (db): student zna w pełni wiedzę w zakresie metod badań ilościowych i jakościowych, potrafi samodzielnie dobrać i opracować narzędzie badawcze do rozwiązania postawionych problemów badawczych.
Ocena 5 (bdb): student posiada w pełni uporządkowaną i utrwaloną wiedzę w zakresie metod badań ilościowych i jakościowych, potrafi samodzielnie dobrać i opracować narzędzie badawcze do rozwiązania postawionych problemów badawczych.
Umiejętności (EK 3-4):
Ocena 2 (ndst): student nie potrafi analizować zasadności doboru terenu i grupy badawczej oraz narzędzi badawczych do rozwiązania postawionych problemów badawczych w swojej pracy.
Ocena 3 (dost): student potrafi w ograniczonym stopniu dokonać analizy zasadności doboru terenu i grupy badawczej oraz narzędzi badawczych do rozwiązania postawionych problemów badawczych w swojej pracy.
Ocena 4 (db): student potrafi właściwie dokonać analizy zasadności doboru terenu i grupy badawczej oraz narzędzi badawczych do rozwiązania postawionych problemów badawczych w swojej pracy.
Ocena 5 (bdb): student potrafi całkowicie poprawnie dokonuje analizy zasadności doboru terenu i grupy badawczej oraz narzędzi badawczych do rozwiązania postawionych problemów badawczych w swojej pracy.
Kompetencje (EK5):
Ocena 2 (ndst): student nie jest otwarty na wykorzystanie różnych metod i samodzielnego układania narzędzi badawczych.
Ocena 3 (dost): student w minimalnym stopniu jest otwarty na wykorzystanie różnych metod i samodzielnego układania narzędzi badawczych.
Ocena 4 (db): jest otwarty na wykorzystanie różnych metod i samodzielnego układania narzędzi badawczych.
Ocena 5 (bdb): student otwarty i zaangażowany w wysokim stopniu do na wykorzystanie różnych metod i samodzielnego układania narzędzi badawczych.
Na ocenę końcową składają się:
1. Praca własna studenta.
2. Przygotowanie narzędzi badawczych.
3. Napisanie części rozprawy.
4. Obecność na zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: