Seminarium magisterskie WNP-PEZ-SEM-MGR1-BB
Cele kształcenia:
1Uświadomienie studentom roli i rangi przedmiotu seminaryjnego i jego rangi dla dyplomowania
2.Określenie zagadnień stanowiących zakres dyplomowania
3.Uświadomienie znaczenia studentom dotychczasowego sposobu studiowania i wykorzystania wiedzy do napisania pracy dyplomowej
4. Ukazanie związków metodologii z przedmiotem seminaryjnym, celem uczynienia pracy projektem badawczym
5.Określenie sposobu doboru literatury przedmiotu
5. Omówienie struktury pracy dyplomowej
Tresci kształcenia
1.Podstawowe obszary teoretyczne z zakresu doradztwa zawodowego, mogące być przedmiotem pracy dyplomowej. 2.Zagadnienia metodologiczne , przydatne w pisaniu pracy dyplomowej.
3.Struktura pracy dyplomowej.
4.Pisarstwo pracy dyplomowej.
5.Badania – ich projektowanie i przeprowadzanie w terenie.
6. Opracowanie wyników badań.
7.Konsultacje z promotorem – przygotowanie całościowej pracy wg ustalonych zasad i wymagań.
Wymagania wstępne: : zaliczone przedmioty: Podstawy badań pedagogicznych, Podstawy pedagogiki pracy oraz specjalistyczne przedmioty w doradztwie zawodowym
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
-Posiada pogłębiona wiedze na temat rozwoju człowieka
w aspekcie biologicznym, psychicznym, społecznym, w
szczególności dotycząca prognozowania przydatności
zawodowej, doradztwa zawodowego, andragogiki i
współczesnych systemów oświatowych, działalności
poradniczej wobec osób wymagających wsparcia w
trudnych problemach życiowych wieku dorosłego
- Ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i
funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych,
wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych,
pomocowych, terapeutycznych, a w szczególności
instytucjach rynku pracy, ośrodkach szkoleniowych,
instytucjach samorządowych i pozarządowych
realizujących zakres ustawicznej edukacji zawodowej.
-Ma uporządkowana wiedze o uczestnikach działalności
edukacyjnej, kulturalnej, pomocowej, terapeutycznej,
pogłębioną w zakresie metod i technik pracy w
placówkach kształcenia osób dorosłych, umiejętności
diagnozowania ich potrzeb oświatowych oraz podstaw
prawnych dotyczących edukacji, szkolenia i pracy.
- Posiada pogłębione umiejętności obserwowania,
wyszukiwania, nazywania, rejestrowania i monitorowania
informacji na temat problemów edukacyjno – społecznych
Potrafi wybrać i realizować właściwy sposób
postępowania, dobrać środki i metody pracy w celu
przygotowania klienta do przechodzenia miedzy
kolejnymi etapami kariery edukacyjno – zawodowej,
aktywizacji i rewitalizacji, rehabilitacji i opieki nad
człowiekiem dorosłym oraz poprawnie wybrać strategie
działania, które powinny byc stosowane w placówkach
edukacyjnych, instytucjonalnych i domowych formach
opieki nad osobami starszymi i innych pojawiających sie
. Posiada pogłębioną świadomość swojej wiedzy i
umiejętności oraz potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i
zawodowego w zakresie specjalności
- Ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z
zakresu specjalności i budowania warsztatu pracy
doradcy zawodowego i animatora pracy społeczno –
kulturalnej z osobami dorosłymi.
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
godziny kontaktowe 15 g,
przygotowanie do zajęć - 80 g.,
inne formy - przygotowywanie samodzielne fragmentów pracy - 30 g,
konsultacje - 5 g.
Kryteria oceniania
Ocena przygotowania całościowej pracy wg ustalonych zasad i wymagań, przy czym na:
- ocenę dostateczną / 3,0/ - efekty kształcenia objęte karta przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy ciągłej współpracy z prowadzącym, wynikającej z małej samodzielności i pewności studenta w posługiwaniu się wiedzą przez niego, dążąc do napisania pracy magisterskiej spełniającej wymagania prac promocyjnych;
- ocenę ponad dostateczną / 3.5/ - efekty kształcenia objęte kartą przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student wykazuje starania o poprawne, korygowane przez prowadzącego, opracowywanie kolejnych elementów struktur pracy, a w efekcie całej pracy magisterskiej, spełniającej wymagania prac promocyjnych;
- ocenę dobrą / 4,0/- efekty kształcenia objęte kartą przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student wykazuje starania do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student, wykazując samodzielność w adaptacji pomocy prowadzącego do opracowywaniu autorskich elementów pracy magisterskiej, w tym narzędzi badawczych, zmiennych, wskaźników, pozostałych założeń badawczych, poszukiwania standaryzowanych narzędzi z dostępnej literaturze, dobrze i samodzielnie posługuje sie narzędziami komunikacji i pozyskiwania danych, dobrze stara się analizować dane empiryczne i wnioskować o ich użyteczności dla praktyki, rozumie i postrzega prawidłowo pracę magisterską jako samodzielny projekt, który realizuje etapowo, starając sie przedłożyć całościowe, dobre kompletne opracowanie pracy magisterskiej ;
- ocenę ponad dobrą / 4,5/- efekty kształcenia objęte kartą przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student wykazuje starania do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student, wykazując samodzielność w adaptacji pomocy prowadzącego do opracowywaniu autorskich elementów pracy magisterskiej, w tym narzędzi badawczych, zmiennych, wskaźników, pozostałych założeń badawczych, poszukiwania standaryzowanych narzędzi z dostępnej literaturze, dobrze i samodzielnie posługuje sie narzędziami komunikacji i pozyskiwania danych, dobrze stara się analizować dane empiryczne i wnioskować o ich użyteczności dla praktyki, rozumie i postrzega prawidłowo pracę magisterską jako samodzielny projekt, który realizuje etapowo, starając sie przedłożyć całościowe, dobre kompletne opracowanie pracy magisterskiej ;
- ocenę bardzo dobrą / 5,0/ - efekty kształcenia objęte kartą przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student wykazuje starania do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student, wykazując samodzielność w adaptacji pomocy prowadzącego do opracowywaniu autorskich elementów pracy magisterskiej, w tym narzędzi badawczych, zmiennych, wskaźników, pozostałych założeń badawczych, poszukiwania standaryzowanych narzędzi z dostępnej literaturze, dobrze i samodzielnie posługuje sie narzędziami komunikacji i pozyskiwania danych, dobrze stara się analizować dane empiryczne i wnioskować o ich użyteczności dla praktyki, rozumie i postrzega prawidłowo pracę magisterską jako samodzielny projekt, który realizuje etapowo, starając sie przedłożyć całościowe, staranne, bardzo dobre kompletne opracowanie pracy magisterskiej, spełniające wszystkie jej wymagania.;
Literatura
A. Literatura podstawowa
1.Baraniak B., Edukacja zawodowa w przygotowaniu człowieka do współczesnej pracy zawodowej, 2008
2.Baraniak B., Metody badania pracy, 2009
3.BaraniakB.,/red/Współczesne problemy poradnictwa i edukacji zawodowej, 2007
4.Łobocki M.: Metody badań pedagogicznych, 1978
5..Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych, 1995
6.Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, 2001
7. Zaborowski Z., Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, 1973
8.Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, 2008
B. Literatura uzupełniająca
1.Apanowicz J.: Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Prace doktorskie i habilitacyjne, 2005
2.Apanowicz J.: Metodologia nauk, 2003
3.Bańka A., Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe, pośrednictwo pracy. Poznań 1995
4.Kargulowa A., Poradnictwo jako wiedza i system działań. Warszawa 1996
5.Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych,2006
6.Nowacki T., Zawodoznawstwo, 2001
7. Nowacki T.: Metodologia pedagogiki pracy, 1978
8.Piorunek M., Projektowanie przyszłości edukacyjno - zawodowej, 2004
9.Wojtasik B., Warsztat doradcy zawodowego. Aspekty pedagogiczno-psychologiczne 1997
10. Wołk Z. Poradnictwo zawodowe w edukacji szkolnej 2006
11.Wołk Z, Całożyciowe poradnictwo zawodowe 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: