Seminarium licencjackie WNP-PEZ-SEM-3-MC
Celem seminarium licencjackim jest opracowanie pracy dyplomowej i zdanie egzaminu licencjackiego. Pod opieką naukową promotora student ustali temat pracy, obszar badawczy, określi teren i grupę badawczą, a także sformułuje problemy i hipotezy, dobierze odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze. Będzie przygotowywany do samodzielnego wyszukiwania literatury związanej z określonym tematem.
Student podczas zajęć pozna: Ogólną charakterystykę pisania pracy licencjackiej. Organizację warsztatu pracy. Zostaną omówione metody badań ilościowych i jakościowych. Koncepcja pracy. Zasady konstrukcji przypisów oraz redagowanie bibliografii. Opracowanie wstępu i zakończenia.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
EK_01 - wie jak poprawnie stworzyć koncepcję badań własnych
EK_02 - zna ogólną charakterystykę pisania pracy licencjackiej
Umiejętności
EK_01- umie zorganizować warsztat pracy pisarskiej
EK- 02- potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i połaczyć ją z opsiem działań praktycznych
Kompetencje społeczne
EK_01- samodzielnie poszukuje literatury niezbędnej do opracowania tematu pracy dyplomowej,
EK_02 - ma świadomość etycznego wymiaru pracy naukowej
Opis ECTS:
Udział w zajęciach 30 godzin,
praca własna 60 godzin,
analiza tekstów źródłowych 50 godzin,
konsultacje indywidualne 10 godzin
30+60+50+10 = 150h /4 ECTS
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
1. Metody podające: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, opis
2. Metody poszukujące: klasyczna metoda problemowa,
3. Metody ćwiczeniowo-praktyczne: analiza tekstów, studium przypadku,
Warunki zaliczenia przedmiotu:
Zaliczenie na podstawie przedkładanych przez studenta części pracy licencjackiej:
semestr I - Koncepcja badań własnych, rozpoczęty pierwszy rozdział teoretyczny
semestr II - Rozdziały teoretyczne, Rozdział metodologiczny i przygotowanie narzędzi badawczych,
semestr III - Analiza wyników badań, ostateczna redakcja pracy licencjackiej
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
K_W01, K_W09, K_W14, PSI_W01, PSI_W09, PSI_W14 - analiza kolejnych rozdziałów pracy, udział w dyskusjach oraz konsultacjach indywidualnych
K_U01, PSI_U01, PSI_U03, PSI_U04 ,PSI_U06 - analiza kolenych rozdziałów pracy, udział w dyskusjach
K_U03, K_U04 , K_U06, K_K06, K_K07, PSI_K06, PSI_K07 - analiza pracy, konsultacje indywidualne
Na ocenę końcową skłądają się:
- udział w zajęciach (max 20 pkt)
- udział w indywidualnych konsultacjach (max. 20 pkt)
- złożenie kolejnych rozdziałów pracy (max. 60 pkt)
100-95 ocena 5.0
94-84 - ocena 4.5
83-73 - ocena 4.0
72-62 - ocena 3.5
61-52 - ocena 3.0
51 i niżej - ocena 2.0
Literatura
Literatura Podstawowa:
Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, PWN
M. Łobocki (2010) Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków.
S. Palka (2010) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk.
F. Bereźnicki (2011) Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: