Psychologia kliniczna WNP-PEZ-PKLIN-CW
MS Teams
kod zespołu: yq2007i
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aNjJ-CdBSGpLk6nEGOSoXGnJQnbd_2_WGJyNGq_4F1q01%40thread.tacv2/conversations?groupId=7f021627-7b42-4c19-a151-c92e05808185&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
------
Podczas ćwiczeń student będzie miał okazję poznać podstawowe narzędzia do diagnozy klinicznej, które stosowane są przez psychologów, lekarzy i pedagogów, a także zapoznać się z modelami powstawania zaburzeń zdrowia psychicznego. Omówione zostaną sposoby diagnozy, symptomy i sposoby pomocy osobom z diagnozą zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń zachowania, schizofrenii, zaburzeń odżywiania itp. Student dowie się także, jak wygląda obraz kliniczny osób z zaburzeniami osobowości.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada wiedzę na temat powiązań metodologicznych pomiędzy psychologią kliniczną a pedagogiką.
Student jest świadomy celów i metod diagnozy psychologicznej; potrafi opisać najczęściej stosowane narzędzia badawcze w psychologii klinicznej.
Student zna źródła i objawy najczęściej występujących psychopatologii dziecka i człowieka dorosłego.
Student potrafi określić podstawowy zakres zadań diagnostycznych i pomocowych adekwatny do określonego problemu klinicznego.
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach, przeprowadzenie diagnozy w kierunku zaburzeń zachowania lub zachowań opozycyjno-buntowniczych, a następnie opisanie wyników w formie opinii pedagogicznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2016). Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN.
Obuchowska I. (2008). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży - wybrane zagadnienia. W: Psychologia kliniczna.
H. Sęk (red). Warszawa: PWN
Sęk H. (2005). Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN.
Literatura uzupełniająca:
Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP.
Sęk H., Cieślak R. (red.) (2004). Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN.
Czabała Cz., Sęk. H. (2000) Wprowadzenie do psychologii klinicznej. W: J. Strelau (red.): Psychologia,
Podręcznik akademicki, T.3. Gdańsk: GWP. (Rozdz. 60).
Rola J., Zalewska M., (2002). Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka. Warszawa: APS.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: