Psychologia kliniczna WNP-PEZ-PKC-KK
Wybrane metody pracy terapeutycznej stosowane w praktyce klinicznej - podstawy teoretyczne i metodyczne oraz ćwiczenia praktyczne:
- grupa wsparcia
- metoda psychorysunku
- elementy terapii poznawczo-behawioralnej
- techniki radzenia sobie ze stresem
- trening relaksacyjny
- zajęcia psychoedukacyjne
- biblioterapia
- bajkoterapia
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia niestacjonarne I stopnia:
NP1_W05 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu psychologii klinicznej, obejmującą pojęcie zdrowia, choroby, dobrostanu, normy, patologii, orientacji patogenetycznej i salutogenetycznej, wybranych zaburzeń psychicznych, uwarunkowań rozwoju człowieka oraz wybranych metod terapeutycznych stosowanych w praktyce klinicznej
NP1_U04 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii klinicznej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjno-wychowawczych oraz planowania działań terapeutycznych z wykorzystaniem poznanych metod terapeutycznych
NP1_ K02 Jest gotowy do wykorzystywania wiedzy z zakresu psychologii klinicznej do rozpoznawania zróżnicowanych potrzeb dzieci, młodzieży i dorosłych oraz projektowania działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
NAKŁAD PRACY STUDENTA
Godziny kontaktowe ćwiczenia 15h
Przygotowanie się do zajęć, lektury 25h
Przygotowanie scenariusza 20h
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2
Kryteria oceniania
Ocena projektu polegającego na samodzielnym przygotowaniu i omówieniu scenariusza zajęć terapeutycznych.
Kryteria oceny:
zgodność treści z tematem (0-2p.), dostosowanie zajęć do sytuacji terapeutycznej (0-2p.), struktura (0-2p.), możliwość realizacji zajęć w oparciu o scenariusz (0-2p.), poprawność językowa (0-2p.) , staranność wykonania (0-2p.), przedstawienie scenariusza (0-2p.)
punktacja:
14-13p. ocena: bardzo dobry(5)
12 p. ocena: dobry plus (4.5)
11-10 p. ocena: dobry (4)
9 p. ocena: dostateczny plus (3.5)
8-7 p. ocena: dostateczny (3)
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
Karolak, W. (2007), Rysunek w arteterapii, Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.
Kubacka-Jasiecka (2010), Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
Kuracki, K. (2018), Biblioterapia i bajkoterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, (W:) E. Śmiechowska -Petrovskij, E. Kwiatkowska (red), Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku. Terapia i wspieranie.,Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW
Stallard, P. (2006), Czujesz tak, jak myślisz. Praktyczne zastosowania terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka
Sęk H.,(2007), Psychologia kliniczna 1 i 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Link do zespołu w MS TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aDsD9fHOH1d1nJcQNL73E2QYbcYgBhX-y77R3MNhxjUI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ca231673-5af9-4e5b-887b-3745b6b19bda&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Kod do zespołu w MS TEAMS (proszę używać w celu dołączania do zespołu) wzgep42 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: