Praca z dzieckiem zdolnym WNP-PEZ-PDZZ
Uczeń zdolny, uzdolniony, utalentowany i podwójnie wyjatkowy- rozważania terminologiczne i podstawy diagnozy
Czynniki wspomagające i utrudniające rozwój wybitnych zdolności
Metody i formy pracy stosowane w podejściu wzbogacania w edukacji uczniów zdolnych
Metody i formy pracy stosowane w podejściu przyspieszania w edukacji uczniów zdolnych
Krajowe stowarzyszenia i programy wspierające uczniów zdolnych
Dobór metod pracy i planowanie działań na rzecz wspierania zdolności i zainteresowań ucznia
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
NP2_W01 Ma uporządkowaną wiedzę na temat terminologii stosowanej w zakresie pedagogiki zdolności, obejmującej pojęcia: uczeń zdolny, uzdolniony, utalentowany, podwójnie wyjątkowy
NP2_W11 Zna i rozumie zasady rozpoznawania i wpierania zdolności dziecka oraz specyfikę sytuacji psychospołecznej ucznia zdolnego w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym
NP2_U08 Planuje twórcze i innowacyjne działania na rzecz wspierania i rozwoju zainteresowań oraz zdolności ucznia
NP2_U11 Wybiera i wykorzystuje odpowiednie metody pracy z uczniem zdolnym uwzględniając jego indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne
NP2_K12 Dostrzega konsekwencje edukacyjne posiadania wybitnych zdolności oraz znaczenie projektowania działań służących wpieraniu rozwoju dziecka zdolnego i uzdolnionego
NAKŁAD PRACY STUDENTA
Godziny kontaktowe konwersatorium 15h
Przygotowanie się do zajęć, lektury 25h
Przygotowanie się do kolokwium 20h
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne (pytania zamknięte i otwarte)
punktacja:
16-15 p. - ocena: bardzo dobry (5)
14 p. - ocena: dobry plus (4.5)
13-12 p. - ocena: dobry (4)
11 p. - ocena: dostateczny plus (3,5)
10-9- p. - ocena: dostateczny (3)
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
Boraczyńska, M., Dzierzgowska, I., Pasiuch, L., Łysak, K., Sadzińska, B. (2012), Uczeń zdolny - metody pracy, Warszawa: Wydawnictwo Raabe.
Hłobił, E. (2010), Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Limont, W. (2010), Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańsk: GWP
Łaszczyk, J., Jabłonowska, M. (2009), Zdolności i twórczość jako perspektywa współczesnej edukacji, Warszawa: Wydawnictwo Universitas Rediviva.
Smith, D. D. (2009), Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki cz.2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwo APS.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Link do zajęć w MS TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aRbIfx2WBqGc67bWuTnkaFohrZTpW05pSkZ9lIitmNtg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=eaf6bd32-d9c9-48d1-b254-caef330a745d&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Kod do zajęć w MS TEAMS (proszę używać w celu dołączania do zespołu) tfztct7 Link do kolokwium 29.01.2022 godz. 10-10.30 https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=MIRXEhvFFkiBY8coEDW5s6EnbX5Tv89LjlCwn16f_OhUNElMQkVSVUJKWjNKOEo4RVM1OEJZRldBUi4u |
W cyklu 2022/23_Z:
ht47fpv |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: