Pedagogika ogólna WNP-PEZ-P
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Wiedza:
Absolwent zna i rozumie:
- historyczne i współczesne pedagogiczne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się, nauczania oraz badania nad dzieciństwem;
- uwarunkowania i złożoność procesów edukacyjnych, z uwzględnieniem perspektywy własnej logiki działania pedagogicznego;
- główne środowiska wychowawcze, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące.
Umiejętności
Absolwent potrafi:
- wnikliwie i refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy psychologicznej, filozoficznej, socjologicznej i medycznej;
- projektować działania edukacyjne i sytuacje wychowawcze motywujące dzieci (uczniów) do nauki i pracy nad sobą oraz modyfikować je w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia
Kompetencje społeczne:
Absolwent jest gotów do:
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy;
- budowania w sobie świadomości konieczności stałego doskonalenia się jako człowiek i nauczyciel.
Opis ECTS:
udział w wykładach – 15
praca własna:
- przygotowanie do wykładów – 10
- czytanie literatury – 10
- przygotowanie pracy pisemnej (esej) - 10
- przygotowanie do egzaminu – 10.
Pedagogika studia I stopnia
Wiedza
Absolwent zna i rozumie:
- terminologię używaną w pedagogice ogólnej jako subdyscyplinie pedagogiki, jej źródła i zastosowanie w teorii i praktyce pedagogicznej;
- podstawowe teorie pedagogiczne dotyczące wychowania, kształcenia, uczenia się i nauczania oraz procesy między nimi zachodzące;
- teorie dotyczące pracy w obszarze pedagogiki, psychologii i socjologii.
Umiejętności:
Absolwent potrafi:
- wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki ogólnej w celu zanalizowania i zinterpretowania problemów edukacyjnych;
- opracowywać strategie działań wychowawczych, opiekuńczych i doradczych, wspierających rozwój jednostki i wyrównujących jej szanse oświatowe, kulturowe i społeczne.
Kompetencje społeczne:
Absolwent jest gotów do:
- rozpoznawania potrzeb i problemów edukacyjnych dzieci, młodzieży i dorosłych oraz poszukiwania sposobów ich rozwiązania.
Opis ECTS:
udział w wykładach – 15
praca własna:
- przygotowanie do wykładów – 10
- czytanie literatury – 10
- przygotowanie pracy pisemnej (esej) - 10
- przygotowanie do egzaminu – 10.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: