Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej WNP-PE-WTPS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się i opis ECTS
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. - NP2_W01; Efekt przedmiotowy 2. - NP2_W03; Efekt przedmiotowy 3. - NP2_W07; Efekt przedmiotowy 4. - NP2_W25
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 5. - NP2_U01; Efekt przedmiotowy 6. - NP2_U02; Efekt przedmiotowy 7. - NP2_U04
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 8. - NP2_K07; Efekt przedmiotowy 9. - NP2_K12
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie aktualny przedmiot, podmiot, główne pojęcia, założenia, cele, metody w obrębie współczesnej pedagogiki specjalnej.
Efekt przedmiotowy 2. Student rozpoznaje współczesne kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej, jej nurty i systemy pedagogiczne, tłumaczy ich historyczne i kulturowe uwarunkowania.
Efekt przedmiotowy 3. Student charakteryzuje istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, normy, odchylenia od normy i patologii.
Efekt przedmiotowy 4. Student objaśnia współczesne aspekty edukacji specjalnej (w tym edukacji włączającej) i terapii osób odmiennych rozwojowo w kontekście biologicznych, psychologicznych i społecznych zależności; dostrzega i interpretuje zmiany aktualnie zachodzące w systemie współczesnej rehabilitacji, kształcenia, wychowania i profilaktyki osób o specjalnych potrzebach rozwoju.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 5. Student łączy, wyszukuje i przetwarza informacje z zakresu subdyscyplin pedagogiki osób odmiennych rozwojowo w celu analizowania i interpretacji problemów kształcenia, wychowania i terapii.
Efekt przedmiotowy 6. Student obserwuje, diagnozuje i racjonalnie ocenia przydatność typowych metod i dobrych praktyk w realizacji praktycznych zadań edukacyjnych, wychowawczych i terapeutycznych związanych z działalnością pomocową, rehabilitacyjną i resocjalizacyjną.
Efekt przedmiotowy 7. Student prezentuje własne poglądy, popierając je rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw pedagogiki specjalnej, poglądów jej twórców, kierując się przy tym zasadami etycznymi.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 8. Student zachowuje otwartość na problemy terapeutyczno-edukacyjne, jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w dziedzinie pedagogiki specjalnej, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania wspierające edukację inkluzyjną i terapię osób odmiennych rozwojowo.
Efekt przedmiotowy 9. Student akceptuje konieczność respektowania wartości, celów i zasad w procesie opieki, resocjalizacji, edukacji, terapii, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych i terapeutycznych w stosunku do osób ze specjalnymi potrzebami w zakresie rozwoju.
ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:
Udział w wykładzie - 30 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Przygotowanie do wykładu - 5 godz.
Czytanie literatury - 10 godz.
Przygotowanie do egzaminu - 10 godz.
Suma godzin - 60 [60/25(30) = 2]
Liczba ECTS: 2
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: